Teslan menetelmä voi auttaa jopa puolittamaan akkujen tuotantokustannukset.
Teslan pääjohtaja Elon Musk tähtää peräti 20 miljoonan uuden sähköauton vuotuiseen myyntiin vuosikymmenen loppuun mennessä. Aikamoinen harppaus yhtiöltä, joka viime vuonna ylsi vajaan miljoonan auton asiakastoimituksiin.
Suorastaan hillittömän kasvuodotteen avaimet löytyvät Teslan akkulaboratorioista. Musk kun uskoo kehitteillä olevan uuden akkuteknologian kääntävän pelin Teslan eduksi.
Uusi teknologia perustuu entistä kookkaampien akkukennojen ohella akun elektrodien tuotantotekniikan muutoksiin. Käytännössä uusi tekniikka lyhentäisi merkittävästi akkujen valmistusprosessia – ja säästäisi samalla selvää rahaa.
Lue myös: 348 km/h! Tesla Model S Plaid kiitää kuristamattomana kuin painovoimaa uhmaava suihkukone – "Hulluin juttu oli se ääni"
Puolittaisi kustannukset
Kuluvan vuoden elokuussa Musk ennakoi sijoittajatilaisuudessa, että kohuttu 4680-tyypin akku etenisi sarjatuotantoon jo kuluvan vuoden loppupuolella.
Kohuakku perustuu juuri edellä mainittuun teknologiaan. Mikäli asiat luistaisivat autopohatan kaavailemalla tavalla, uusi tekniikka voisi jopa puolittaa akkujen nykyiset tuotantokustannukset, uutistoimisto Reuters kertoo.