Uudeksi ennätyksekseen keskiviikkona Lahden gp-kisoissa 100 metrin aidoissa ajan 12,93 juossut Annimari Korte käyttää aktiivisesti sosiaalista mediaa ja hänen Instagram-julkaisuistaan on tehty runsaasti myös nettijuttuja. Korte saa ahkerasta päivittämisestään ja näyttävien kuvien julkaisemisesta ajoittain rapaa niskaansa, mutta muistuttaa arvostelijoille, että some osaltaan mahdollistaa hänen ammattimaisen urheilemisensa.
Korte pystyy sosiaalisen median yritysyhteistöistä saatavilla tuloilla rahoittamaan urheilu-uraansa.
– Ihmiset eivät ehkä ymmärrä, että se, että minä pystyn treenaamaan ammattimaisesti ja täysipäiväisesti, vaatii sitä, että saan rahaa jostain. Kaikkien sponsorienikin myötä minun täytyy päivittää somea, Korte korostaa MTV Urheilun haastattelussa.
Kyse on laajemmasta ilmiöstä. Nykyään on normi, että yleisurheilijat operoivat aktiivisesti sosiaalisessa mediassa.
– Ihmiset eivät ymmärrä, että on vuosi 2019. Koko maailmassa on ihan sama juttu. Suurin osa yleisurheilijoista, ihan maailmanhuiputkin toimii näin. Saatat olla maailman top 5:ssä ja silti kaikki sponsorisopimuksesi liittyvät someen. Olen jutellut monien urheilijoiden kanssa, jotka ovat maailmanmestareitakin, ja heillä some määrittää sopparin arvon.
"Ei haittaa, jos ihmiset eivät ymmärrä"
Kortetta auttaa sponsoriasioissa manageri Tanja Finne. Aitajuoksijatar sanoo kuitenkin päätävänsä itse, mitä hän sosiaaliseen mediaan laittaa ja milloin.

