Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Halpoja hintoja lupaava elektroniikkakauppa aloitti toimintansa Suomessa hapuillen – mutta halvasti

Julkaistu 22.04.2016 19:57
Toimittajan kuva

Janne Laakso

janne.laakso@mobiili.fi

LaaksonJanne

Tanskalaislähtöinen elektroniikkakauppa Power on aloittanut toimintansa Suomessa. Avaus ei sujunut aivan odotetusti, sillä viime viikolla julkaisemassaan tiedotteessa yhtiö kertoi avaavansa verkkokaupan viime viikon torstaina, mutta lopulta verkkokauppa avautui vasta tämän viikon alussa.

Nyt Power on julkaissut uuden tiedotteen. Tiedotteenmukaan Poweron selvästi edullisempi kuin sen kilpailijat. Yhtiö pohjaa väitteensä Hintaopas-sivuston Hintasotaan, jossa voi verrata eri liikkeitä keskenään.

Pikainen katsaus osoittaa, että ”Puhelimet & GPS” -kategorian tuotteissa Powerin hinta on 67 prosentissa tuotteista edullisempi kuin kilpailija Gigantilla, ja 87 prosentissa tuotteista edullisempi kuin Verkkokauppa.comilla.

Merkille pantavaa on, ettei Power ainakaan vielä yllä valikoimansa laajuudessa kilpailijoidensa tasolle. Hintasodan mukaan Powerin valikoimiin kuuluu reilut 4000 tuotetta, kun Gigantin valikoimissa on yli 11 000 tuotetta ja Verkkokauppa.comin valikoimissa lähes 20 000 tuotetta.

Elektroniikka-alan jättiläiseksi haluavan Powerin strategia perustuu merkkituotteiden aggressiiviseen hinnoitteluun ja sen mahdollistavaan alhaiseen kustannustasoon. Ketjulla on jo ennestään Tanskassa Power-myymälöitä sekä verkkokauppa.

Suomen ensimmäiset Power-myymälät avataan syksyyn mennessä. Kaikissa myymälöissä on Power-konseptin mukaisesti digitaaliset hintalaput, jotka päivittyvät vähintään neljä kertaa päivässä Power.fi-verkkokaupan halvimpiin hintoihin. Asiakas maksaa Power-myymälässä aina saman hinnan kuin verkossa.

Lisää aiheesta:

Lidl laski tuotteidensa hintoja – miksei ketjulla ole ruoan verkkokauppaa Suomessa? Norjalainen hittikauppa rantautuu yllättäen Suomeen: "Edellisen kerran tuli merkittävä uusi ruokakauppaketju yli 20 vuotta sitten"Amazon markkinaykkönen muualla Euroopassa – kuluttajat hyötyisivät tulokkaastaMilloin iPhone kannattaa ostaa? Ilmainen sovellus paljastaa parhaan hinnan ja ostoajankohdanModernissa kivijalkaliikkeessä ostetaan digitaalisestiSuomeen saapuu uusi elektroniikkajätti – lupailee halpoja hintoja
DigiLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Digi
  • Eilen13:58
    Verot

    Pelimiljonääri Olli Lahtinen maksaa mielellään veroja: "Rahaa on enemmän kuin omiin tarpeisiin"

  • Eilen09:54
    Verkkohuijaukset

    Saitko tällaisen ajanvarausviestin? Varo huijausta!

  • Eilen09:44
    Tekoäly

    Yhä useampi suomalainen käyttää tekoälyä

  • ti17:47
    Tekoäly

    Yrityskaupoilla satumaisesti rikastunut Peter Sarlin: Yhä sama auto ja asunto – näin hän on käyttänyt varojaan

  • ti09:28
    Romania

    Romaniassa kehotettiin suojautumaan, Naton hävittäjiä ei saatu apuun – iskun jäljet löytyivät aamulla