Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Suomalaisyrityksen mainos herättää hilpeyttä Ruotsissa – "Näyttää jättimäiseltä dildolta"

Lehtikuva
Julkaistu 21.06.2016 18:31

MTV VIIHDE

Suomalainen mobiilisovellus Wolt laajensi Ruotsiin, mutta mainoskampanja ei mennyt aivan putkeen.

Paljon julkisuutta saanut Wolt-ruokasovellus on laajentanut toimintaansa Ruotsiin Tukholman Södermalmille. Suomalaisyritys onnistuikin herättämään huomiota myös ruotsalaislehdistössä, mutta ei välttämättä kaikkein mairittelevimmalla tavalla.

Expressenin mukaan mainos on nimittäin herättänyt hilpeyttä ruotsalaisissa, sillä monet näkevät pippurimyllyn tilalla ennemmin hieromasauvan.

– Se näyttää jättimäiseltä dildolta, Expressen kirjoittaa kommentoijien sanoneen.

– Tehtiin Instagram-somekamppis Tukholmassa. Idea oli kertoa, että rantauduttiin just Södermalmille, Woltin perustajajäsen Juhani Mykkänen kertoo taustoista Facebookissa.

– Mikä voisi mennä pieleen, ajattelimme.


Mykkänen on kommentoinut asiaa myös Expressenille. Woltilla on otettu tapaus huumorilla.

– Kyllä, se näyttää dildolta, Mykkänen nauraa lehdessä.

Aivan puskista Instagram-kampanjan dildo-vertaukset eivät tulleet Mykkäselle. Hänen mukaansa yhdennäköisyys on huomattu myös Woltin toimistolla.

– Ajattelimme, että mitä vikaa on dildoissa? Nehän tekevät ihmiset iloisiksi, Mykkänen sanoo.

Mykkänen kuitenkin tähdentää, ettei heidän tarkoituksenaan ollut aiheuttaa mielleyhtymiä dildoihin.

– Emme uskoneet, että ihmiset yhdistäisivät esineet toisiinsa, sillä meillä oli kampanja Facebookissa samalla kuvalla aiemmin, eikä siihen tullut kommentteja. Mutta on aina hauskaa saada ihmiset hymyilemään! 

Lisää aiheesta:

Maailmanennätysmuna murtui – Instagram-julkkis haluaa näkyvyyttä tärkeälle asialleNelikymppiset suomalaisäijät yrittivät opetella nuorten muotitanssin – videolla jo 200 000 katselua: "Aikamoinen koordinaatiohaaste"Suomalaisia kalsarikännejä hehkutetaan nyt maailmalla: Emojin äiti yllättyi huikeasta suosiostaMarkon kuva naurattaa: Valion turkkilainen jogurtti olikin turkulaista – ”nyt on piru irti”Varustelekan pullottavat bokserit olivat liikaa Facebookille: ”On tämä, saatana, työmaa” Philips reagoi heti Axl Smithin tähdittämiin mainosvideoihin: "Tämä oli virhe"
Seurapiirit

Tuoreimmat aiheesta

Seurapiirit
  • Eilen19:18
    Måns Zelmerlöw

    Ruotsalaismediat: Måns Zelmerlöw potkittu hittiohjelmasta

  • Eilen12:35
    Saara Kotkaniemi

    Saara Kotkaniemi ja puoliso Nicola Perot: Kihlat!

  • Eilen11:46
    Kuolleet

    Mattijuhani Koponen on kuollut

  • 14.9.13:01
    Downton Abbey

    Downton Abbey -tähti, 43, raskaana ensimmäistä kertaa – taustalla valtava tragedia

  • 14.9.11:55
    Renny Harlin

    Harlinien lapset oppivat arjessaan kolmea eri kieltä – näin he kommunikoivat vanhempiensa kanssa