MTV on kasvattanut katseluaan sekä suoratoistopalveluissa että tv-kanavilla vuonna 2023 ainoana suomalaisena tv-toimijana. MTV:n osuus suomalaisten tv:n katselusta on korkein sitten vuoden 2015. Toimitusjohtaja on tuloksesta ylpeä.
Suomalaiset ovat käyttäneet tammi-heinäkuussa MTV:n sisältöjen parissa noin kolme varttia päivässä, viisi tuntia viikossa, ilmenee Finnpanelin TotalTV-mittauksesta. Luvut ovat TotalTV-mittaushistorian korkeimmat.
– Olemme hyvin ylpeitä tästä. Tämä on pitkäaikaisen, määrätietoisen työn tulosta, MTV:n toimitusjohtaja Johannes Leppänen sanoo.
– Meillä on yli 65 vuoden historia viihdyttää Suomen kansaa. Uskallan sanoa, että me ymmärrämme suomalaista sielunmaisemaa aika hyvin, Leppänen kuvailee MTV:n erottumista kilpailijoista.
Finnpanelin mittaus sisältää katselun yhteismitallisesti eri päätelaitteilta (TV, PC, puhelimet ja tabletit), oli kyseessä sitten tv-kanavien tai suoratoistopalvelujen katselu.
Kolme neljästä suomalaisesta eli noin neljä miljoonaa suomalaista katsoo MTV:n sisältöjä viikoittain.
– Se on todella iso määrä ja tarkoittaa myös sitä, että mainostajillamme on todella vahva, tehokas ja luotettava mainosväline. Toki meidän pitää pystyä elämään kehityksen aallonharjalla ja mielellään viedä sitä eteenpäin, Leppänen sanoo.