Samsung on lähettänyt tiedotteen koskien vaaralliseksi osoittautuneen Galaxy Note 7:n reklamaatioita ja vaihtoja. Tiedotteen allekirjoittana on Samsung Nordicin viestintäpäällikkö Hanna Brenner.
Samsung Electronics ilmoitti aiemmin tässä kuussa maailmanlaajuisesta vaihto-ohjelmasta, jossa myydyt Galaxy Note7 -puhelimet vaihdetaan varotoimenpiteenä uusiin: http://www.samsung.com/fi/note7exchange/.
Vaikka ongelmatapauksia on raportoitu vain pieni määrä, asiakkaidemme turvallisuus on meille ensisijaisen tärkeää ja haluamme tehdä kaikkemme, jotta asiakkaamme saavat tarvitsemansa tuen. Tästä syystä haluamme jakaa päivityksen toimenpiteistä, jotka olemme jo toteuttaneet minimoidaksemme riskit ja asiakkaillemme aiheutuvaa vaivaa.
1) Olemme lähettäneet suoran viestin kaikkiin Note 7 -laitteisiin, jotka on aktivoitu Euroopassa. Viestissä kehotetaan asiakkaita sammuttamatta laitteensa ja palauttamaan se ostopaikkaansa niin pian kuin mahdollista.
2) Olemme jatkuvassa yhteydessä Note 7 -asiakkaiden kanssa, jotta he ovat ajan tasalla uusimmista päivityksistä: olemme ohjeistaneet asiakkaita Samsung.com-sivustolla sekä Euroopan Samsung-sivustoilla. Ohjeistus on myös lähetetty asiakkaillemme sähköpostitse ja Samsungin sosiaalisen median kanavien kautta.
3) Teemme tiivistä yhteistyötä operaattori- ja jälleenmyyntikumppaniemme kanssa, jotta asiakkaamme saavat korvaavat Note 7 -puhelimet. Arvioimme, että laitetoimitukset Pohjoismaissa alkavat lokakuun aikana.
4) Lisäksi teemme yhteistyötä säädöksistä vastaavien organisaatioiden kanssa kaikkialla Euroopassa, jotta kaikki sidosryhmät ovat tietoisia toimenpiteistämme ja uusimmasta asiaan liittyvästä tiedosta.
