Samsung päivitti lausuntoaan räjähdysvaarallisesta puhelimesta – ostaja tunnistaa toimivan laitteen mustasta neliöstä

Samsung on lähettänyt tiedotteen koskien vaaralliseksi osoittautuneen Galaxy Note 7:n reklamaatioita ja vaihtoja. Tiedotteen allekirjoittana on Samsung Nordicin viestintäpäällikkö Hanna Brenner.

Samsung Electronics ilmoitti aiemmin tässä kuussa maailmanlaajuisesta vaihto-ohjelmasta, jossa myydyt Galaxy Note7 -puhelimet vaihdetaan varotoimenpiteenä uusiin: http://www.samsung.com/fi/note7exchange/.

Vaikka ongelmatapauksia on raportoitu vain pieni määrä, asiakkaidemme turvallisuus on meille ensisijaisen tärkeää ja haluamme tehdä kaikkemme, jotta asiakkaamme saavat tarvitsemansa tuen. Tästä syystä haluamme jakaa päivityksen toimenpiteistä, jotka olemme jo toteuttaneet minimoidaksemme riskit ja asiakkaillemme aiheutuvaa vaivaa.

1) Olemme lähettäneet suoran viestin kaikkiin Note 7 -laitteisiin, jotka on aktivoitu Euroopassa. Viestissä kehotetaan asiakkaita sammuttamatta laitteensa ja palauttamaan se ostopaikkaansa niin pian kuin mahdollista.

2) Olemme jatkuvassa yhteydessä Note 7 -asiakkaiden kanssa, jotta he ovat ajan tasalla uusimmista päivityksistä: olemme ohjeistaneet asiakkaita Samsung.com-sivustolla sekä Euroopan Samsung-sivustoilla. Ohjeistus on myös lähetetty asiakkaillemme sähköpostitse ja Samsungin sosiaalisen median kanavien kautta.

3) Teemme tiivistä yhteistyötä operaattori- ja jälleenmyyntikumppaniemme kanssa, jotta asiakkaamme saavat korvaavat Note 7 -puhelimet. Arvioimme, että laitetoimitukset Pohjoismaissa alkavat lokakuun aikana.

4) Lisäksi teemme yhteistyötä säädöksistä vastaavien organisaatioiden kanssa kaikkialla Euroopassa, jotta kaikki sidosryhmät ovat tietoisia toimenpiteistämme ja uusimmasta asiaan liittyvästä tiedosta.

5) Olemme työskennelleet toimittajamme kanssa kellon ympäri varmistaaksemme, että heillä käytössä parhaat mahdolliset valmistus- ja laaduntarkkailuprosessit. Perusteellisten tutkimusten ja tarkastusten perusteella olemme varmoja, että akkuongelma on saatu ratkaistua ja korvaavat tuotteet toimitetaan kuluttajille lähiaikoina.

6) Jotta asiakkaamme tuntevat olonsa varmaksi siitä, että he saavat oikean tuotteen, uusien Note 7 -laitteiden tuotepakkaukset merkitään mustalla neliöllä, joka ilmaisee selkeästi, että laitteet ovat uudesta toimituserästä.

– Kuluttajien turvallisuus on Samsungille ensisijaisen tärkeää. Tästä syystä pyydämme kaikkia Note 7 -omistajia sulkemaan laitteesta virran ja palauttamaan laitteen ostopaikkaan mahdollisimman pian. Galaxy Note7:n omistavat asiakkaat voivat vaihtaa laitteensa uuteen paikallisen saatavuuden puitteissa. Arvioidemme mukaan uusien Note 7 -laitteiden toimitukset Pohjoismaissa alkavat lokakuussa. Kehotamme Note 7 -omistajia olemaan yhteydessä ostopaikkaan tai Samsungin tukeen (0306227515) mahdollisimman pian. Lisätietoa Galaxy Note 7 -vaihto-ohjelmasta: http://www.samsung.com/fi/note7exchange/, Samsung Nordicin viestintäpäällikkö Hanna Brenner kertoo tiedotteessa.

Lähde: Samsung

---

Lue myös:

    Uusimmat