Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

S-ryhmä perui aikeensa asiakastiedon tarkasta keräämisestä: "Otimme opiksemme"

2:15Ostotiedot kerätään, asiakas päättää niiden käytöstä
Julkaistu 19.08.2016 09:11(Päivitetty 19.08.2016 09:37)

MTV UUTISET–STT

S-ryhmä muuttaa kiisteltyä suunnitelmaansa asiakastiedon keräämisestä.

Jatkossa asiakas voi päättää, miten hänen tietojaan hyödynnetään. Asiakkaan tekemillä valinnoilla ei ole vaikutusta bonuksen maksamiseen, yhtiö vakuuttaa.

Vuodesta 2014 lähtien tarkkaa tuotetasoista ostotietoa on kerätty Sokos- ja Emotion-ketjujen myymälöistä sekä Sokoksen, Prisman ja Kodin Terran verkkokaupoista.  
Syyskuun alussa käytännön on määrä laajentua myös Prismoihin, S-marketeihin, Saleihin, Alepoihin, ABC:ihin, Kodin Terroihin, S-Rautoihin ja Marks & Spencereille, joista on tähän mennessä kerätty tietoja vain tuoteryhmätasolla.

– Olemme ottaneet keskustelusta opiksemme ja muutamme suunnitelmiamme entistä paremmin erilaiset asiakastarpeet huomioiviksi. Olemme asiakkaidemme omistama yritysryhmä, ja omistajiemme näkemykset ovat meille äärimmäisen tärkeitä, SOK:n asiakkuuksista ja digitaalisista palveluista vastaava johtaja Veli-Pekka Ääri sanoo yhtiön tiedotteessa.

Asiakkaalla mahdollisuus estää tietojen käyttö

S-ryhmä kertoo ilmoittaneensa jo heinä-elokuussa, että asiakkaalla on halutessaan mahdollisuus estää tietojensa käyttö markkinoinnin ja viestinnän kohdentamiseen.

S-ryhmä kertoo rakentavansa syyskuun alkuun mennessä työkalun, jonka avulla asiakas voi palvelukohtaisesti valita, missä palveluissa hänen tuotekohtaisia ostotietojaan voidaan hyödyntää. 

Tietosuojavaltuutetun toimisto sekä kilpailu- ja kuluttajavirasto ovat selvittäneet S-ryhmän tiedonkeruuta. SOK:n johto ja edellä mainitut viranomaiset tapasivat eilen asian tiimoilta.

– Käsityksemme mukaan viranomaiset pitivät saamaansa selvitystä tässä vaiheessa riittävänä. Pyrimme hyvään yhteistyöhön viranomaisten kanssa myös jatkossa, Ääri sanoo.

Lisää aiheesta:

Vapise Lidl! S-ryhmä täräyttää merkittävän muutoksen valikoimiinsa – näin se näkyy Rainbow-tuotteissaTuleeko popsittua enemmän karkkia vai kasviksia? Kaupparyhmän uusi palvelu paljastaa totuuden sinunkin ostoksistasiStockmannin Herkku avaa ovensa keskiviikkona S-ryhmän alaisena – kumpikin etukortti käy kassallaKritiikki oli liikaa – S-Ryhmä pohtii uudelleen asiakkaiden tietojen keruutaKuluttajaliiton lakimies huolestui ostostietojen keräämisestä: Tähän loppui S-kortin käyttäminenTietosuojavaltuutettu haluaa selvittää S-ryhmän tiedonkeruun asiakkaista
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • 09:53
    Tampere

    Totuus hämmentävästä Torni-hotellin jättivarauksesta paljastui: "Kiva kevyt pähkinä purtavaksi"

  • 09:41
    Sää

    Nyt Pekka Pouta suostui ennustamaan viikonlopun sään: Lauantaiksi lähes 20 astetta!

  • 08:34
    Opiskelu

    Raportti: Ensimmäisellä oleskeluluvalla opiskelevat ovat aiempaa varttuneempia

  • 08:17
    Orpon hallitus

    Orpon kanslia salasi kyselynsä kriittiset lausunnot – uudistusta yritetään tehdä piilossa ja kiireellä

  • 06:30
    Kotimaa

    Nuorten hyvinvointi voisi parantua, jos arjessa olisi vähän enemmän löysää, sanoo tutkija