Rallin MM-sarjan polttoainevalmistaja vaihtui keväällä, kun ranskalainen TotalEnergies ryhtyi toimittamaan fossiilittomia polttoaineita.
Jo aiemmin MM-sarjassa kilpailtiin kestävän kehityksen bensalla, kun P1 Performance Fuels toimitti vastaavaa polttoainetta, joka on sekoitus synteettisiä ja biopohjaisia komponentteja.
Bensavalmistajan vaihto oli pakko toteuttaa, koska saksalaisyhtiö joutui selvitystilaan ja pelastajaksi riensi TotalEnergies.
Kauden loput MM-rallit ajetaan TotalEnergiesin polttoaineilla. Homma TotalEnergiesin kanssa ei ole kuitenkaan alkanut täysin ruusuilla tanssien.
Kreikan MM-rallissa koettiin pienoinen bensakriisi, sillä TotalEnergiesin valmistava aine aiheutti autoissa tuhoja. Todennäköisesti Kreikassa vallinnut äärimmäisen kuuma keli vaikutti asiaan.
Valtava sotku
Eniten ranskalaisyhtiön polttoaine aiheutti ongelmia brittitalli M-Sport Fordin autoissa. Ensin Martins Sesksin bensatankki piti vaihtaa ja hetkeä myöhemmin myös Josh McErleanin.
Sesksin autoon löytyi tankki varaosarekasta, mutta McErleanin autoon pistettiin aiemmin ruokamyrkytyksen takia keskeyttäneen Jourdan Serderidiksen Fordin bensasäiliö. Sesks keskeytti polttoaineongelmaan perjantai-iltana.
Koko sotkun kärsijäksi joutui hyvää rallia ajanut Gregoire Munster, joka ilmoitti yllättäen myöhään lauantai-iltana, että ei voi jatkaa kilpailussa teknisen vian takia. Myös Munsterin autossa oli tankkivika, mutta yhtään varatankkia ei ollut enää M-Sportilla käytössä.
