Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Räikkösen autosta paljastui nerokkaita yksityiskohtia

2017 Getty Images
Julkaistu 12.03.2017 12:36

MTV SPORT

Ferrari on onnistunut tuomaan uuteen F1-autoonsa innovaatioita, jotka eivät ole tulleet muille talleille mieleen.

Yksi tällä viikolla päättyneiden Barcelonan talvitestien aikana esiin tulleista yksityiskohdista piilee auton alta ulos leviävästä pohjalevystä. Ferrari käyttää sitä jousituksen ja vaihdelaatikon jäähdyttämiseen.

Italialaistiimillä nähtiin pohjalevyssä useita lämpöantureita, jotka mittasivat lattian lämpöä kuuman ilman kulkeutuessa ulos sen sisään tehtyjä kanavia pitkin. 

7.08445295Kuvassa näkyy auton sivusta esiin työntyvä pohjalevy, jonka kautta Ferrari kuljettaa kuumaa ilmaa ulos.xpbimages.com

Kaudella 2017 F1-jarrut joutuvat pidon parantuessa huomattavasti kovemmalle rasitukselle, koska mutkanopeudet kasvavat ja kuskit voivat jarruttaa jatkossa huomattavasti aiempaan myöhemmin ja rajummin. Samalla jäähdytyksen tarve kasvaa.

Testien aikana puhuttiin paljon myös Ferrarin omalaatuisista sivuponttooneista, joissa talli on kiertänyt sääntöjen vaatimaa etureunan 75 asteen kulmaa sijoittamalla varsinaisen ponttoonin eteen ilmanohjaimen. Samalla auton kylki saadaan pidettyä virtaviivaisempana.

7.08440954

7.08441273

Ferrari oli päättyneiden talvitestien nopein. Kimi Räikkönen ajoi testien kärkiajan 1.18,634.

Lähde: F1.com

Lisää aiheesta:

Mercedeksen F1-autosta paljastui Ferrarilta napattu idea: ”Mennään ihan limitillä – saa nähdä tuleeko ongelmia”Vuoden 2021 F1-autoja tutkittiin tuulitunnelissa – ohitustilanteisiin luvassa raju parannusFerrarilta shokki-iskun kokenut Mercedes palasi uudistuneena – ”Jokainen osa vaihtunut”Ferrarin salaisuus herättänyt kilpailijat: Räikkösen harjoitusajo paljasti erikoisen ilmiönRäikkösen uudesta autosta mielenkiintoisia paljastuksiaOvatko nämä yhdeksän lovea salaisuus Ferrarin vauhtiin?
F1Urheilu
xpbimages.com

xpbimages.com

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 18:15
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton täräytti hurjan heiton F1-tulevaisuudestaan

  • 11:51
    Valtteri Bottas

    Mercedes-tähti sivussa – Valtteri Bottas mukaan F1-viikonloppuun?

  • Eilen18:27
    Mercedes

    Mitä Mercedeksellä oikein tapahtuu? F1-piirit ihmeissään – "Toto Wolff ei pidä Valtteri Bottasta minään"

  • Eilen11:35
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottakselle kunniatehtävä – F1 palaa tuttuihin maisemiin

  • ti20:04
    Singaporen GP

    F1-sarjaan erikoinen uudistus