Ensimmäiset tiedot Ferrarin tulevan kauden F1-autosta kertovat ainakin sen, ettei italialaistiimissä olla lannistuttu viime vuoden pettymyksistä. Niistä on pyritty ottamaan opiksi.
Vuoden 2017 Ferrarista on tihkunut viime päivien aikana monia mielenkiintoisia yksityiskohtia. Kehitystä on luvassa niin moottorin ja voimansiirron, auton muotoilun kuin jousituksenkin osalta. Näistä mielenkiintoisimmalta vaikuttavat voimayksikön uudistukset.
Useat medialähteet Italiasta ja Britanniasta tietävät kertoa, että Ferrarin uudessa myllyssä pyritään nimenomaan parantamaan polttomoottorin ja energiaa kierrättävien elektronisten osien yhteispeliä. Turbon lämpöenergiaa hyödyntävän MGU-H:n parannuksilla moottori saa lisäbuustia ja samalla turbon toimintavarmuus paranee. Tiimin huhutaan lisäksi satsaavan alihankkija Mahlen uudenlaiseen multijet-sytytysjärjestelmään, jonka myötä moottorin palotilassa olisi useampi bensan suorasuihkutuksen suutin.
Vuoden 2016 autossaan Ferrari pyrki tavoittamaan Mercedeksen etumatkaa – tai jopa ohittamaan saksalaisvalmistajan – moottoritehojen rintamalla järjestelemällä voimayksikköään radikaalista uudelleen. Poikkeuksellisen kapealla vaihdelaatikolla haettiin aerodynaamista hyötyä, mikä näkyikin auton peräpään virtaviivaisuudessa, mutta kauden mittaan laatikot poksahtelivat useaan otteeseen varsinkin Sebastian Vettelin autossa. Näin ollen Ferrarin kerrotaan palaavan vaihdelaatikon osalta perinteisempään ratkaisuun, vaikkakin laatikon mittasuhteiden odotetaan pysyvän sääntöjen pakosta suunnilleen samana.
Kesällä teknisen johtajan tehtävät vastaanottanut Mattia Binotto on tunnettu edeltäjästään James Allisonista poiketen moottorimiehenä, joten on tällä rintamalla lupa odottaa isoja muutoksia. Moottoritehoissa tavoitellaan Bernie Ecclestonen haaveileman 1000 hevosvoiman saavuttamista.



