Pyörätuolissa istuva Oliver, 2, näki kaltaisensa pojan mainoksessa – äiti kiittelee nyt liikuttavasta hetkestä: "Hän näkee lapsia joka päivä, mutta ei koskaan itsensä kaltaisia"

Miten kuurot opettelevat lukemaan, kun he eivät voi kuulla äänteitä? 1:34
Miten kuurot opettelevat lukemaan, kun he eivät voi kuulla äänteitä? Heidi Koivisto Robertson kertoo kuurojen elämästä.

Oliverin äiti kiittelee kauppakeskusta mainoksesta, jossa esiintyi pyörätuolissa istuva lapsi.

Oliver Garza-Pena oli äitinsä kanssa ostoksilla, kun hän näki mainoksen – ja siinä itsensä kaltaisen lapsen. Oliverin äiti Demi kiittelee nyt Target-kauppaketjua mainoksesta, jonka pikkupoika istuu Oliverin tavoin pyörätuolissa, kertoo Good Morning America.

"Oliver vain tuijotti sitä ihastuneena"

Äidin mukaan noin kaksivuotias Oliver halusi pysähtyä ja jäädä paikoilleen tuijottamaan lastenvaateosaston mainosta. Demi nappasi kuvan Oliverista ja jakoi sen sosiaaliseen mediaan.

– Oliver vain tuijotti mainosta ihastuneena! Hän tunnisti toisen kaltaisensa pojan, joka hymyilee ja nauraa mainoksessa Targetissa. Oliver näkee lapsia joka päivä, mutta ei koskaan pääse näkemään itsensä kaltaisia lapsia. Tämä oli mahtavaa, Demi kirjoitti Facebookissa.

Pian koskettava otos keräsi kymmenien tuhansien huomion.

– Kun julkaisin kuvan, tiesin, että se lämmitti sydäntä ja sillä oli suuri, meille hyvin henkilökohtainen viesti välitettävänään, mutta en tajunnut, että maailma olisi samaa mieltä. Tuo uskoa nähdä, miten ihmiset ovat tukenamme, Demi kuvaa.

Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

Myös mainosmallin perhe liikuttui

Mainoksessa esiintyy 10-vuotias Colton. Pojan perhe pääsi näkemään koskettavan otoksen, kun somesuosioon noussut kuva tavoitti heidät sattumalta.

– Tunteet ottivat minut valtaansa ja aloin itkeä. Ilme Oliverin kasvoilla, kun hän katsoo ylös Coltoniin, oli hyvin koskettava, äiti Ashley sanoo.

Ashleyn mukaan Oliverin kuva muistuttaa, että kaikenlaisten lasten ja tilanteiden esitteleminen mainoksissa on tärkeää.

– Kaikenlaisia ja -kokoisia lasia pitää ottaa mukaan. Kuka ei haluaisi katsoa mainosta ja nähdä ihmistä, jonka kanssa hänellä on jotakin yhteistä? Kaikille on tärkeää tuntea yhteenkuuluvuutta. Se on kaunis asia, Ashley sanoo.

Lue myös:

    Uusimmat