Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Polestar 4 on katumaasturi, jossa ei ole lainkaan takaikkunaa – tältä yllättävä ratkaisu näyttää

0:48Polestar esitteli auton, jossa ei ole takaikkunaaKatso videolta, miltä takaikkunaton Polestar 4 näyttää.
Julkaistu 18.04.2023 18:24

Ville Järveläinen

Polestar on esitellyt neljännen tuotantomallinsa ja kolmannen sähköautonsa. Toimintamatkaa on tarjolla enimmillään noin 600 kilometriä yhdellä latauksella.

Sähköautobrändi Polestar esitteli tiistaiaamuna neljännen tuotantomallinsa. Kyseessä on viime vuonna esiteltyä Polestar 3:a pienempi ja sulavalinjaisempi katumaasturi, joka on suunnattu muun muassa Tesla Model Y:n ja Kia EV6:n kimppuun.

Luiskakattoisen coupe-SUV:n muotokieli on tavallaan yhdistelmä Polestar 2:ta sekä Precept-konseptia. Auto on kokoluokkaa isompi kuin Polestar 2, joka oli viime vuonna Suomen neljänneksi suosituin sähköauto vajaan 900 kappaleen ensirekisteröintimäärällä.

Polestar 4 -mallistoon kuuluu niin neli- kuin takavetoisiakin versioita. Ripeimmillään autolla ehditään nollasta sataan 3,8 sekunnissa. Long Range -mallien 102 kWh:n akusto riittää nelivetomallissa noin 550 kilometrin ajoon yhdellä latauksella, kun taas takavetoisella Long Rangella päästään viitisenkymmentä kilometriä pidemmälle.

Lue myös: Polestar esitteli ison ja äreän sähkömaasturin – ei ole köyhille tämäkään kärry

Ei takaikkunaa

Moni valmistaja priorisoi nykyään estetiikan takalasin koon edelle, mistä johtuen näkyvyys taaksepäin jättää useassa automallissa toivomisen varaa. Kukaan ei kuitenkaan ole vienyt trendiä yhtä pitkälle kuin Polestar, joka poisti takalasin uutukaisestaan kokonaan.

Kuljettaja voi tarkkailla tapahtumia auton takana kattoon integroidun kameran kautta. Oletuksena kameran kuva näytetään taustapeilissä, mutta kuski voi vaihtaa kameran ja tavallisen peilin välillä nappia painamalla.

Polestar 4:n valmistus starttaa Kiinassa marraskuussa, ja hintojen ennakoidaan lähtevän noin 60 000 eurosta. Eurooppaan ensimmäiset autot saataneen alkuvuodesta 2024.

Lue myös: Rikkaiden ruotsinlaiva: Kaikkien aikojen turvallisin Volvo ei pihistele nörttijutuissa

Lähde: Polestar

Lisää aiheesta:

Onko 100 000 euroa ylimääräistä? Polestar 3 pikavisiitillä Suomessa – tältä se näyttääPolestar paljasti, milloin sen seuraava tuotantoauto esitellään: "Astumme tuottoisille markkinoille"Suomen halvin ladattava hybridi on tässä! Hinta alkaa kakkosella – rattiin pääsee vielä tämän vuoden aikanaKuka sanoi, ettei sähköautoon saa vetokoukkua? Volvon Polestar 2:ssa "luokkansa paras vetokyky"Volvon Polestar 2 on viimein hinnoiteltu – norjalaisia hemmotellaan taasTässä on alle 40 000 euron ruotsalainen sähköauto – Polestar 2 on kuin nuorisolle suunnattu Volvo
SähköautotAutouutuudetPolestarAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Sähköautot
  • pe06:13
    NASA

    Kilpajuoksu kuuhun kiristää Trumpin politiikkaa: Kiinalaisille porttikielto Nasan avaruusohjelmiin

  • 2.9.05:34
    Sähkö

    Sähköauton lataaja voi tietämättään edistää toimitusvarmuutta – näin toimii häiriöreservi

  • 1.9.10:47
    Koeajot

    Edulliset sähköautot testissä: Näin pärjäsi Hyundai Inster

  • 1.9.10:44
    Koeajot

    Edulliset sähköautot testissä: Näin pärjäsi Renault 5 E-Tech

  • 1.9.10:41
    Koeajot

    Edulliset sähköautot testissä: Näin pärjäsi JAC E30X