Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Pirelli-pomo povaa talleille jyrkkää oppimiskäyrää – "Kaikki tämä tieto kullanarvoista"

Mario Isola
Mario Isolaimago/Crash Media Group/ All Over Press
Julkaistu 18.03.2018 14:25

MTV SPORT

F1-sarjan tallit oppivat tuntemaan paremmin alkavan kauden rengasseosten käyttäytymistä vasta kauden puoliväliin tultaessa, uskoo rengastoimittaja Pirellin moottoriurheilujohtaja Mario Isola.

Pirelli uudisti merkittävästi rengasseoksiaan tälle kaudelle ja täydensi valikoimaansa superkovalla ja hyperpehmeällä renkaalla. Muutoksilla halutaan tarjota talleille enemmän vaihtohtoja taktiikoissa ja lisätä kisojen jännitystä ja arvaamattomuutta.

Isola ei usko tallien saaneen uusista renkaista Barcelonan testeissä vielä hyvää kokonaiskuvaa.

- Emme varmasti vielä tunne kaikkia renkaiden yksityiskohtia, koska seokset ovat enemmän tai vähemmän uusia keskikovaa seosta lukuunottamatta. Se on pehmeä seos viime vuodelta, Isola kertoi crash.netin mukaan.

- Meidän täytyy analysoida ja kerätä enemmän datatietoa. Uskon meidän todella ymmärtävän seoksia kauden puolivälin koittaessa, ei aiemmin. Ennen kauden puoliväliä oppimiskäyrä on varsin jyrkkä, Isola lisäsi.

Paremmin renkaitaan ymmärtävät tallit voivat alkukaudesta onnistua yllättämään monet.

- Tallit ovat nyt tehtaillaan analysoimassa testidataa. Heidän on päästävä perille siitä, miten seokset toimivat heidän autojensa ja kuljettajiensa kanssa. Jotkut kuljettajista puristavat enemmän, kun taas toiset ovat hellävaraisempia renkaiden kanssa. Kaikki tämä tieto on talleille kullanarvoista, Isola sanoi.

Lisää aiheesta:

Pirelli-pomo linjaa: Renkaita muutetaan vain turvallisuussyistäF1-kisoihin tulossa lisää taktista säpinää – rengasvalmistajan ohjelmisto laskee kisaan sopivat seoksetPirelliltä kokeiluja uusiin F1-renkaisiin – vain laastari todelliseen ongelmaan?Uudet renkaat tulevan F1-kauden mysteeri – "Merkittävä haaste"F1-sarjan rengastoimittaja vastasi Bottaksen pomon kritiikkiinPirelli pilasi sähäkän F1-uudistuksen – "Olemme kaikki vastuullisia aikuisia"
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • ke10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • ke10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • ti17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • ti11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • ma12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"