Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Uudet renkaat tulevan F1-kauden mysteeri – "Merkittävä haaste"

Pirellin urheilujohtaja Paul Hembery esitteli uusia F1-renkaita Abu Dhabissa marraskuussa.
Pirellin urheilujohtaja Paul Hembery esitteli uusia F1-renkaita Abu Dhabissa marraskuussa. xpbimages.com
Julkaistu 11.01.2017 08:27

MTV SPORT

Tuhansista testikilometreistä ja valtavasta datamäärästä huolimatta tulevan F1-kauden rengasseokset ovat talleille vielä suuri mysteeri, kertoo McLarenin tekninen johtaja Tim Goss.

Tulevalla kaudella autot saavat alleen leveämmät renkaat, joiden myös odotetaan kestävän kulutusta nykyistä paremmin. Talleille uudet renkaat ovat vielä pitkälti palapelin puuttuva pala, jonka vaikutuksia ei vielä kunnolla ymmärretä.

- On ollut todellinen haaste päästä perille siitä, mitä renkaat oikeasti tulevat tekemään. Pirelli ajoi paljon testikilometrejä ja toimitti kaiken datan tallien käyttöön, mutta siitä huolimatta on varsin haastavaa muodostaa kuvaa siitä, millainen renkaiden suorituskyky, kuluminen ja lämpötilojen stabiliteetti tulee olemaan, Goss kertoi.

Goss nimeää kaksi merkittävää tekijää sille, miksi tallit joutuvat kehitystyössään vielä pitkälti arvailemaan renkaiden tulevia ominaisuuksia.

- Nykyisin renkaan käyttäytymistä on vaikea ymmärtää, vaikka sitä pääsisi testaamaan radalle. Tämän lisäksi testeissä käytetyt autot eivät käyttäydy samalla tavalla kuin kauden 2017 autot. Yritämme tunnistaa ne osa-alueet suorituskyvyssä, mitkä ovat sidoksissa renkaisiin ja mitkä ovat taas kiinni testiautosta. Se on merkittävä haaste, Goss jatkoi.

Lisää aiheesta:

Ferrari paljasti uusien sääntöjen vaikutuksen F1-autojen vauhtiin – "Vahvistettu tuulitunnelissa"F1-sääntömuutosten vaikutus odotettua suurempi: auton tasapaino heikentyy rajustiPirelli-pomo povaa talleille jyrkkää oppimiskäyrää – "Kaikki tämä tieto kullanarvoista"McLaren-pomo: Ensi kauden autot "ilkeämpiä"Williams-pomo: Ensi kauden F1-autoissa ei isoja ulkoisia erojaPirelli-pomo lupaa: Uudet renkaat parantavat F1-autoja radikaalisti
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • ke09:01
    Alpine

    Täyskäännös: Autojätti sitoutunut F1-sarjaan

  • ti08:55
    Moottoriurheilu

    Max Verstappenin uusi aluevaltaus – joutuu suorittamaan ajokokeen

  • ma17:28
    Red Bull

    Max Verstappen ylistää Red Bullin käänteen tehnyttä nimitystä: "Aiemmin olin matkustajana autossa"

  • ma11:39
    McLaren

    McLaren avasi matopurkin – Toto Wolff vihjaa peruuttamattomilla seurauksilla

  • ma10:27
    Haas

    F1-kuski: Kilpailukielto uhkaa