F1-tallien on opittava kolmipäiväisiksi typistetyissä talvitesteissä ymmärtämään paitsi uutta autoaan myös Pirellin uusia renkaita. Sunnuntaina nähtyjen pitkien vetojen perusteella Ferrari ei välttämättä ole kovin vahvoilla kummassakaan näistä.
LUE MYÖS: Kimi Räikkönen ja Valtteri Bottas urakoivat hurjan aamupäivän – Bottaksella syytä makeaan virneeseen: "Saattaa olla jotain melko merkittävää"
LUE MYÖS: Lehti: F1:ssä testataan tällä kaudella uutta aika-ajosysteemiä – MM-pisteitä jaossa jo lauantaina
Pirellin uudet, runkorakenteeltaan vahvistetut renkaat ovat noin 700 grammaa painavammat kuin edeltäjänsä. Tavoitteena on, että renkaat kestäisivät nyky-F1-autojen aiheuttamaa rasitusta paremmin kuin viime vuonna, jolloin esimerkiksi Silverstonessa nähtiin, miten molempien Mercedes-kuljettajien renkaat pettivät kilpailun viimeisillä kierroksilla.
Osaltaan renkaiden kestävyyttä yritetään parantaa myös sillä, että autojen downforcea on heikennetty tälle kaudelle esimerkiksi pohjalevyjä pienentämällä ja yksinkertaistamalla.
nosti aamupäivän testisession aikana esille lukemia, joiden mukaan Alfa Romeo tuntuu toistaiseksi päässeen uudesta autostaan ja uusista renkaista Ferraria paremmin jyvälle. Arvio perustuu ja ajamiin kisavetoihin sunnuntaina aamupäivällä.


