Mainos

Opetus kouluissa ei pysy teknologian kehityksen kyydissä

Koulujen pedagoginen osaaminen ei ole väitöstutkimuksen mukaan pysynyt teknologian kehityksen kyydissä suomalaisissa oppilaitoksissa.

Lapin yliopistossa perjantaina tarkastettavasta kasvatustieteen väitöksestä ilmenee, että pelkkä teknologian tuominen kouluun ei ole riittänyt tuomaan muutosta käytäntöihin. Teknologian laajempaan hyödyntämiseen tarvittaisiin esimerkiksi opettajien omien ideoiden tukemista ja monipuolista koulutusta.

Väittelijä Keijo Sipilä uskoo kuitenkin eräänlaisen pysähtyneisyyden ajan päättyneen. Muun muassa langattomat verkot ovat tuomassa teknologian kiinteäksi osaksi jokapäiväistä opetusta ja oppimista. 

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.