Vakuuttava tulokas nähtiin uhkana Chevroletin lippulaivalle, eikä lupaavalta vaikuttanutta muskeliautoa koskaan tuotu markkinoille.
Pontiacin kaksipaikkainen Banshee oli kaikkea, mitä urheiluautolta voi vaatia. Hopeanvärinen menopeli uhkui atleettista aerodynamiikkaa, sen katu-uskottavuutta pönkitti konepellin alla kehräävä 3,8-litrainen bensakone.
Kevyestä hiilikuitumateriaalista muotoillun korin ansiosta auto painoi vain runsaat tuhat kiloa. Nelilovinen manuaalivaihteisto ohjasi pyöriin parhaimmillaan 165 hevosvoiman tarpeet.
Emoyhtiö General Motorsin pomoporras kyllä ymmärsi hyvän auton päälle kun sellaisen näki. Ja rohea Banshee – koodinimeltään XP-833 – oli juuri sitä.
Lue myös: Jääkö tämä bensalle perso katuraketti lajinsa viimeiseksi? Sydämenä sykkii maailman tehokkain vapari-V8
Lihaskimpulla oli kaikki eväät nousta suuren yleisön suosikiksi. Ja siitä vuonna 1964 esitellyn konseptimallin ongelmat oikeastaan juonsivat.
Chevroletin leirissä ahdistuttiin
Auto jäi ikuiseksi lupaukseksi, jota on jäljellä yksi ainoa kappale. Ehkä tämä tulevien urheiluautopolvien esikuva vain oli liian hyvä autoksi.