Hyppää pääsisältöön
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista

Oletko aina käyttänyt LinkedIniä aivan väärin? Sivuston perustaja kertoo, missä menee pieleen

Lehtikuva
Julkaistu 22.05.2017 07:18

MTV LIFESTYLE

Verkostoitumispalvelu LinkedInin perustajan mukaan iso osa palvelun käyttäjistä käyttää sitä väärin.

Suosittu verkostoitumispalvelu LinkedIn tuo yhteen työnhakijat ja -antajat. Käyttäjät lataavat työnhaun sosiaaliseen mediaan ansioluettelonsa, ja voivat lisäksi jakaa vaikkapa työelämään liittyviä artikkeleita ja blogikirjoituksia.

Jokainen LinkedIn-palvelua käyttänyt on varmasti joskus saanut kutsuja seurata tuntemattomia käyttäjiä. Siis henkilöitä, joihin ei ole lähtökohtaisesti välttämättä minkäänlaista kontaktia kuin korkeintaan yhteisiä henkilöitä omissa kontakteissaan.

Mitä suuremmaksi kontaktien määrä kasvaa, sitä enemmän myös täysin satunnaisia kontaktipyyntöjä palveluun alkaa kertyä.

Moni hyväksyykin LinkedIn-kontakteihinsa paljon esimerkiksi Facebookia vapaammin tuntemattomiakin ihmisiä.

Palvelun perustajan Reid Hoffmanin mukaan tämä riitelee kuitenkin täysin alkuperäisen käyttötarkoituksen kanssa. Perustajan mukaan LinkedInin tarkoitus on olla hyvin suljettu yhteisö. Käyttäjän kontakteissa tulisikin olla vain henkilöitä, jotka hän oikeasti ja aidosti tuntee.

Hoffman perustelee tiukkaa linjaustaan sillä, että LinkedIn toimisi virtuaalisena esittelynä ihmisten välillä. Kontakteiksi tulisi täten perustajan mukaan lisätä henkilöitä, jotka käyttäjä kokee sellaisiksi, että voisi esitellä tai tutustuttaa jo olemassa oleviinsa kontakteihinsa.

Lähde: Business Insider

***

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

TyöelämäDigiLifestyle

Lisää aiheesta:

Näin sosiaalista mediaa kannattaa hyödyntää työnhaussa – "Näyttää olevan nykyisillä työmarkkinoilla ykköskanava"Tinderiltä mielenkiintoinen uudistus: Antaa mahdollisuuden blokata tosielämän tututFacebook lanseeraa oman deittipalvelunsa – lemmennälkäisiä yhdistävä palvelu käyttää ihmisistä keräämiään tietoja parittamisen apunaFacebook haastaa Tinderin – deittitoiminto yksi useista tulevista uudistuksistaTutkimus väittää: Facebook-käyttäjät voidaan jakaa neljään luokkaan – mihin sinä kuulut?Tämän absurdin sivuston avulla poistat itsesi internetistä lopullisesti – houkuttaisiko kokeilla?

Tuoreimmat aiheesta

Työelämä
  • to13:08
    Alexander Stubb

    UPIn johtaja myöntää virheet: Hakijat olisivat ansainneet parempaa

  • ti18:34
    Kela

    Kelan Lasse Lehtonen sairauslomalla kesään asti – palasi Suomeen ambulanssilennolla

  • ti17:53
    Muutosneuvottelut

    Kirkkohallituksessa muutosneuvottelut, runsaat 30 henkilötyövuotta vähennetään

  • 13.12.15:59
    Asian ytimessä.doc

    Joka seitsemäs suomalainen masentuu elämänsä aikana – tällainen on yksinäisyyden yhteys masennukseen

  • 10.12.17:28
    Piispat

    Piispa Mari Leppänen tekee historiaa jäämällä virkavapaalle – paljastaa syyt MTV Uutisille