Obama täyttää tv-kanavat mainoksellaan

Demokraattien presidenttiehdokas Barack Obama aikoo kirjaimellisesti täyttää Yhdysvaltain tv-kanavat huomenna.

Obama on ostanut kolmelta suurelta kanavalta - CBS, NBC ja Fox - illan parhaaseen katseluaikaan peräti puolen tunnin mainospalan.

Maratonmainos esitetään juuri ennen baseballin finaalisarjan ottelua. Fox-kanava oli jopa saanut baseball-liigaa siirtämään ottelun alkua, jotta ajankohta olisi mahdollisimman passeli Obamalle.

Mainoksen sisällöstä ei ole haluttu etukäteen hiiskua. Yhtä pitkää vaalimainosta ei ole Yhdysvalloissa nähty sitten Ross Perot'n kampanjan vuonna 1992. Pätkän hinnaksi on arvioitu useita miljoonia dollareita.

Obaman koko mainoskampanja jättää selvästi varjoonsa vastaehdokas John McCainin panostukset ja vuositasolle muutettuna vetää vertoja jopa sellaisten yhtiöiden kuten Applen ja Burger Kingin mainosbudjeteille.

(MTV3-STT-AFP)

Lue myös:

    Uusimmat