Kauramaitotuotteistaan tunnettu Oatly kertoo MTV Uutisille yllättyneensä Keskuskauppakamarin mainonnan eettiseltä neuvostolta saamastaan huomautuksesta.
Kantelu koski Oatlyn Maitomyytit-kampanjaa, joka herätti runsasta keskustelua viime syksynä.
Oatly avasi maitoa koskevia väitteitä käsittelevän verkkosivuston, ja lähetti Maitomyytit-kirjan noin 250 000 suomalaiskotiin, joissa oli alakouluikäisiä lapsia.
Mainonnan eettinen neuvosto katsoo, että mainos oli suunnattu lapsille.
– Pidämme päätöstä yllättävänä ja kiinnostavana. Selkeä tavoitteemme oli tavoittaa vanhemmat. Kirja lähetettiin kotitalouksiin, joissa on lapsia, mutta osoitettuna vanhemmille ja heitä ajatellen kirjoitettuna, kertoo Linda Nordgren Oatlyn viestinnästä.
– Siksi aiomme valittaa päätöksestä.

