Nordean pankkipalveluiden palvelukatko venyi maanantaiaamuun, vaikka sen piti loppua jo sunnuntai-iltana.
– Valitettavasti eilinen palvelukatko on huomattavasti pitkittynyt. Päivitämme tietoa heti, kun palveluita saadaan jälleen asiakkaiden käyttöön. Olemme erittäin pahoillamme tilanteesta, Nordea kertoi seitsemän aikoihin aamulla somekanavissaan.
Nordea kertoi etukäteen sunnuntain palvelukatkosta, jonka syynä olivat tietojärjestelmien muutos- ja ylläpitotyöt. Yhdeltä sunnuntaiyönä alkaneen katkon arvioitiin päättyvän korttien osalta iltayhdeksältä ja muiden palveluiden osalta keskiyöllä.
Video: Pankki siirsi vahingossa teksasilaisnaisen tilille yli 37 miljoonaa dollaria – takana olikin erikoinen erehdys
1:42
Ennen iltayhdeksää Nordea kertoi, että palvelukatko kestää arvioitua pidempään. Maanantaiaamuna palvelut eivät olleet vielä palautuneet käyttöön, joten katko kesti jo yli vuorokauden.
Yhdentoista jälkeen aamupäivällä pankki kertoi, että korttimaksaminen normaalisti sekä myymälässä että verkossa, pankkitunnuksilla tunnistautuminen, verkko- ja mobiilipankki sekä käteisen nosto automaateilta ovat palautuneet käyttöön. Pankki yrittää saada muut palvelut toimimaan mahdollisimman pian.
