Nokia lähetti superkameraluurinsa maailmalle tuntemattomien käsiin

Nokia on käynnistänyt uudenlaisen sosiaalisen valikuvaamisen kokeilun.

”Pass It On” –kampanja käynnistyi viime viikolla samanaikaisesti kolmessakymmenessä kaupungissa ympäri maailmaa. 

Nokia Lumia 1020 -älypuhelimia lähetettiin seuraaviin kaupunkeihin:

Düsseldorf, Jakarta, New York, San Francisco, Sao Paulo, Lontoo, Hong Kong, Sydney,

Tukholma, Milano, Amsterdam, Brysseli, Buenos Aires, Ho Chi Minh City, Madrid, Mexico City, Johannesburg, Moskova, Istanbul, Zurich,

Varsova, Santiago, Delhi, Shanghai, Helsinki, Singapore, Pariisi, Dubai, Beirut, Almaty.


Kampanjaa varten Nokia on lähettänyt maailmalle 30 Nokia Lumia 1020 -superkamerapuhelinta.

Pass It On -kampanjassa puhelimet siirtyvät kaupungeissa ihmiseltä toiselle ja jokainen puhelimen haltija ikuistaa vuorollaan oman visionsa kotikaupungistaan ja jakaa tämän kuvina muulle maailmalle. Kuvat julkaistuaan puhelimen haltija valitsee itse henkilön, joka seuraavaksi pääsee kertomaan omaa kaupunkitarinaansa osana kampanjaa.

Aloittajien valinnan jälkeen Nokia ei hallinnoi maailmalla kiertäviä puhelimia tai sitä, kuka kuvia ottaa ja mistä. Kuvagalleria siis kehittyy jatkuvasti ilman, että kukaan tietää mitä ja kenen kuvaamana seuraavaksi tullaan maailmalta näkemään.

Kaikki kampanjassa napatut kuvat julkaistaan täällä

Marko Vuorensola Havas Worldwide Helsingistä kertoo, että koko projektin ytimessä on uteliaisuus.

-Ihmisillä ympäri maailman on tarve tulla kuulluiksi, nähdyiksi ja tunnustetuiksi. Halusimme motivoida ihmisiä erilaisista kaupungeista ja kulttuureista osallistumaan yhteiseen kokeiluun, jonka keskiössä on markkinoitava tuote, toteaa Vuorensola.

Vuorensolan mukaan kuvat ovat olleet tähän mennessä laadukkaita sekä teknisesti että sisällöllisesti.

Lue myös:

    Uusimmat