Netflix-pomo esiintyi uhmakkaana – omi Nokian ikonisen iskulauseenkin itselleen

Suoratoistopalvelu Netflixin toimitusjohtaja Reed Hastings piti puheensa Barcelonan Mobile World Congressissa itsevarmaan sävyyn. Asiasta kertoo Mobile World Daily –julkaisu.

Hastings uskoo, että hänen yhtiönsä tulee säilyttämään suunnannäyttäjän ja suurimman palvelun statuksensa, vaikka koko muu maailma on jo käytännössä hyökännyt Netflixin apajille.

Hastingsin mielestä jo 10-20 vuoden kuluttua kaikki kulutettava liikkuva kuva tulee sijaitsemaan Internetissä, jonka takia Netflixin kokema kilpailu ei yllätä häntä laisinkaan.

Netflix pysyy Hastingsin mukaan kärkipaikalla sisältöinnovoinnin avulla. Yksi palvelun tämänhetkisistä kulmakivistä onkin vain Netflixille luodut sisällöt. Niitä ei siis näe muualla – tällöin niiden laatu ajaa kuluttajat hankkimaan Netflixin itselleen. Sopiikin odottaa, mitä uutta yhtiö keksii jatkossa, vai jatkaako se hyväksi havaitulla linjalla – etenkin kun nykyvaroilla rahoitus ei ole sille ongelma.

– Se, miten Internetin TV-palvelut etenevät tällä hetkellä, takaa meille kilpailua joka suunnasta. Muut palvelut eivät kuitenkaan ole tappamassa meitä. Olemme nähneet, kuinka YouTube, Amazon ja jopa BBC ovat lähteneet kilpailemaan kansainvälisille videomarkkinoille ja nyt myös TV-yhtiöt ovat mukana kilpailussa – sen sijaan, että olisimme tyrmättyjä tästä, olemme innoissamme kärkipaikastamme ja siitä, että pysymme kärkipaikalla, Hastings kertoi Barcelonassa.

Puheessaan hän halusi korostaa, että Netflix on maailmanlaajuinen toimija ja että viihde on nykyisin ihmisten yhdistämistä. Tässä kohtaa hän käytti Nokian muinaista slogania sanoen ”entertainment is now about connecting people”.

Lähde: Mobile World Daily

***


Lue myös:

    Uusimmat