Mainos

Nämä Mersut säästyvät ankarimmalta mahdolliselta autoverolta – tässäkö työsuhdeautoilijoiden uudet suosikit?

Mersun uutuushybridien ilmoitettu keskikulutus pyörii reilusti alle kahdessa litrassa sadalla kilometrillä.

Mercedes-Benz laajentaa ladattavan plug-in hybriditeknologian pienempiin autoluokkiin. A- ja B-sarjojen pistokehybridiversiot esitellään käynnissä olevassa Frankfurtin autonäyttelyssä.

EQ Power -teknologialla varustetut hybridit toimivat sähkö- ja polttomoottorin yhteispelillä. Autojen sähköinen toimintamatka on 59–69 kilometriä.

Kompaktit A- ja B-sarjan Mersut saattavat menestyä myös työsuhdeautoina. Yhä useampi ympäristötietoinen yritys arvostaa liisaamisensa autojen vähäpäästöisyyttä, ja siinä ladattavat hybridit vastaavat huutoon kuuluvasti.

Pienten mitattujen päästöjen ansiosta ladattavien hybridien autovero on sangen kohtuullinen, vaikka toisaalta lisätekniikka nostaa niiden hintaa.

EQ Power -teknologia takaa esimerkiksi A-sarjan 250 e -mallille 1,4–1,5 litran keskikulutuksen ja 32–34 gramman CO2-päästöt kilometrillä. Mallin yhdistetty sähkönkulutus on 14,7–15 kWh/100 km.

1:52
VIDEO: Tältä näyttää Mersun uusi EQV-sähköauto.

Vastaavat arvot B 250 e:ssä: 1,4–1,6 litraa sadalla kilometrillä, 32–36 grammaa kilometrillä ja 14,7–15,4 kWh/100 km. Molempien mallien hinnastot julkaistaan lokakuussa, ja ensimmäiset asiakkaat saavat autonsa tammikuussa 2020.

Lataushybridit yhdistävät kaksi maailmaa: kaupungissa voi ajaa pelkällä sähköllä, kun taas pitkillä ajomatkoilla asiakkaat hyötyvät polttomoottorin pitkästä toimintamatkasta.

Sähköllä ajettaessa autojen huippunopeus on rajoitettu 140 kilometriin tunnissa. Mallista riippuen polttomoottorin vauhdittama huippunopeus on 235–240 kilometriä tunnissa.

A- ja B-sarjojen lataushybrideissä ei ole erillistä polttomoottorin starttimoottoria. Polttomoottorin käynnistys tapahtuu auton korkeajänniteakustosta voimansa saavalla sähkömoottorilla.

Autoissa on erillinen 12 voltin akku, jonka tärkein tehtävä on suurjänniteakuston jännitteen hallinnan ylläpito sekä polttomoottoriauton perinteisten 12 voltin järjestelmien ylläpito.

Autojen tavaratila on käytännössä ennallaan hybriditeknologiasta huolimatta.

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja