Näistä asioista suomalaiset valittavat

Suomalaiset valittavat selkeästi eniten laajakaistaoperaattoreiden toiminnasta. Myös maksu-tv ja matkaviestintäpalvelut kirvoittavat kuluttajat kertomaan negatiivista palautetta.

– Laajakaistapalveluita käytetään päivittäin. Ja jos yrittää vaikka hoitaa pankkiasioita, eikä onnistu, niin se tietysti aiheuttaa asiakkaissa närää, kertoo EPSI Rating -tutkimuspalvelun Patrick Levlin.

EPSI Ratingin mukaan vähiten valituksia tehdään sen sijaan sähköyhtiöiden ja vakuutusyhtiöiden toiminnasta.

Tutkimusyhtiön mukaan valitusten määrä on selkeässä yhteydessä palvelun käytön määrään - päivittäin käytössä olevasta palvelusta tulee useammin valituksen tarvetta kuin esimerkiksi vakuutusyhtiöstä, johon ollaan harvoin yhteydessä.

Suomalaiset valittavat kaiken kaikkiaan enemmän kuin ennen. Viime vuonna 13 prosenttia valitti jostakin asiasta, kun vuotta aiemmin luku oli 1,5 prosenttiyksikköä pienempi.

Lue myös:

    Uusimmat