Eettinen muoti ja kotimainen tuotanto kiinnostavat suomalaisia, mutta eivät tarpeeksi ostamista varten. Kunnianhimoinen suunnittelija Riina Salmi haluaakin Burlesque Tsunami -merkkinsä jylläävän tulevaisuudessa ulkomailla asti.
Muotisuunnittelija Riina Salmen työhuoneella REMAKE kollektiivin tiloissa Helsingin Hakaniemessä lojuu kangaspakkoja, käytettyjä nahkarotseja, tehtaiden ylijäämänahkoja ja ylijäämästä tehtyjä tekstiilejä. Niistä Salmi loihtii trendikkäitä unisex -asusteita, kuten nahkareppuja, jalkineita, päähineitä, liivejä, t-paitoja ja koruja, jotka ovat löytäneet jälleenmyyjiä Japanista asti.
Ilmapiiri modernissa käsityöläiskollektiivissa on välitön, lämmin ja optimistinen. Täällä muoti ei ole vakavaa ja pröystäilevää, vaan leikkisää ja voimaannuttavaa.
– Burlesque Tsunamin suunnittelufilosofia ammentaa sisäisen ja ulkoisen kauneuden yhdistämisestä. Haluamme merkin edistävän rentoa, huoletonta asennetta, itseensä uskomista ja leikkisyyttä, merkin concept director Iris Nikunen visioi. Kepeä asenne näkyy esimerkiksi tavaramerkiksi muotoutuneissa naamioissa ja nahkaliivien enkelinsiivissä.
Vaikka suunnitelmista huokuukin luovuuden ilo, ottaa Burlesque Tsunami alansa vakavasti. Kaupalliset tavoitteet ovat korkealla.
– Tarkoitus on luoda Burlesque Tsunamista kansainvälinen lifestyle-brändi, Nikunen toteaa.

![bt-cataloque-17[1]](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fapi.mtvuutiset.fi%2Fgraphql%2Fcaas%2Fv1%2Fmedia%2F4678482%2Fdata%2F35f4b73c8efc55a7f592d9281bba180b%2Fportrait%2F368%2Fbt-cataloque-17-1.jpg&w=792&q=80)
![bt-cataloque-34[1]](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fapi.mtvuutiset.fi%2Fgraphql%2Fcaas%2Fv1%2Fmedia%2F4678478%2Fdata%2Fe26c82ef62b9314df6adc0eec811892d%2Fportrait%2F368%2Fbt-cataloque-34-1.jpg&w=792&q=80)