Pohjoismaalaisesta yhteistyöstä puhutaan tavallisimmin puolustuspolitiikassa, mutta MTV:n tuleva omistaja Schibsted Media uskoo rajojen yli käymiseen mediabisneksessä.
Schibsted Median omistamien mediatalojen liiketoiminnoista haetaan tulevina vuosina jonkinlaista monistettavuutta, jotta yleisöstä ja mainosrahoista pystytään tehokkaasti kilpailemaan Pohjolassa.
Yhtiö omistaa ennestään suuria ruotsalaisia ja norjalaisia medioita, kuten Aftonbladetin, Svenska Dagbladetin ja Verdens Gangin.
– Meidän on oltava pohjoismaalaisia, jotta voimme kasvattaa tuotantoa tehokkaasti skaalaamalla ja kilpailla teknologiajättien kanssa. Myös kansallinen kilpailu on kovaa. Skaalaaminen, talouden kunnossapito ja kyky kehittää uutta eteenpäin pääsemiseksi on todella tärkeää, Schibsted Median toimitusjohtaja Siv Juvik Tveitnes sanoo.
Uusista skaalautuvuus-keinoista päätetään myöhemmin, kunhan MTV:n ja Ruotsin TV4:n kauppa Telialta Schibstedille syksyllä toteutuu.
Lue lisää: MTV saamassa uuden omistajan – Schibsted Media ostamassa Suomen MTV:n ja Ruotsin TV4:n
Ei muita ostoksia suunnitteilla
Schibsted Media ei pyri tällä erää hankkimaan Suomesta muita uusia omistuksia.