Peloton-kuntobrändin mainos sai kansan huolestumaan mainoksessa esiintyvän naisen terveydestä. "Elämänmuutoksesta" kertovaa pätkää pidettiin lähinnä pelottavana.
Peloton-kuntobrändin mainos kerää huomiota aivan vääristä syistä. Yrityksen joulumainoksessa perheenisä antaa vaimolleen lahjaksi Peloton-kuntopyörän, kertoo Huffington Post.
Ilmeisesti motivoivaksi ja inspiroivaksi tarkoitetussa mainoksessa fiktiivinen nainen pitää vuoden ajan kirjaa siitä, miten pyörä muuttaa hänen elämäänsä: hän herää aamukuudelta, treenaa viisi päivää viikossa hikisenä ja istuu lopuksi sohvalla kumppaninsa kanssa.
– Vuosi sitten en tajunnut, miten paljon tämä muuttaisi minua. Kiitos, nainen toteaa miehelleen videopäiväkirjansa lopuksi.
"52-kiloisen naisen vuoden kestävä fitness-matka, jonka lopuksi hänestä tulee 50-kiloinen"
Jo mainoksen alussa hyvin hoikan naisen "elämänmuutos" on kuitenkin herättänyt nettikansassa lähinnä huolta.
Vice kuvasi mainosta "30 sekunnin matkaksi hyvinvointihelvettiin" ja piti pyörää vain yhtenä osasena videon naisen arjesta alistamiseen ja valtaan mieltyneen aviomiehen kanssa.
– Uusin mainos vloggaavan 52-kiloisen naisen vuoden kestävästä fitness-matkasta, jonka lopuksi hänestä tulee 50-kiloinen nainen, joka sanoo "en tajunnut, miten paljon tämä muuttaisi minua", on vain hiton naurettava, käyttäjä toteaa Twitterissä.