Mainos

Mies osti joulumainoksessa superhoikalle vaimolleen kuntopyörän, jotta tämä voisi "muuttaa elämänsä" – netissä täystyrmäys: "30 sekunnin matka hyvinvointihelvettiin"

31:41
Mitä löytyy huippusuosittujen kauneuskalentereiden sisältä? Avasimme kauppojen kosmetiikkakalenterit ja tutkimme sisällön asiantuntijan kanssa

Peloton-kuntobrändin mainos sai kansan huolestumaan mainoksessa esiintyvän naisen terveydestä. "Elämänmuutoksesta" kertovaa pätkää pidettiin lähinnä pelottavana.

Peloton-kuntobrändin mainos kerää huomiota aivan vääristä syistä. Yrityksen joulumainoksessa perheenisä antaa vaimolleen lahjaksi Peloton-kuntopyörän, kertoo Huffington Post.

Ilmeisesti motivoivaksi ja inspiroivaksi tarkoitetussa mainoksessa fiktiivinen nainen pitää vuoden ajan kirjaa siitä, miten pyörä muuttaa hänen elämäänsä: hän herää aamukuudelta, treenaa viisi päivää viikossa hikisenä ja istuu lopuksi sohvalla kumppaninsa kanssa.

– Vuosi sitten en tajunnut, miten paljon tämä muuttaisi minua. Kiitos, nainen toteaa miehelleen videopäiväkirjansa lopuksi.

"52-kiloisen naisen vuoden kestävä fitness-matka, jonka lopuksi hänestä tulee 50-kiloinen"

Jo mainoksen alussa hyvin hoikan naisen "elämänmuutos" on kuitenkin herättänyt nettikansassa lähinnä huolta. 

Vice kuvasi mainosta "30 sekunnin matkaksi hyvinvointihelvettiin" ja piti pyörää vain yhtenä osasena videon naisen arjesta alistamiseen ja valtaan mieltyneen aviomiehen kanssa.

– Uusin mainos vloggaavan 52-kiloisen naisen vuoden kestävästä fitness-matkasta, jonka lopuksi hänestä tulee 50-kiloinen nainen, joka sanoo "en tajunnut, miten paljon tämä muuttaisi minua", on vain hiton naurettava, käyttäjä Clue Heywood toteaa Twitterissä.

Katso mainos alta:

Moni pitää "ajattelevaisen" lahjan ostaneen miehen toimintaa lähinnä epäilyttävänä.

– Mikään ei sano "ehkä sinun pitäisi vähän laihtua" kuin se, että annat jo nyt tikkulaihalle kumppanillesi lahjaksi Peloton-tuotteen, Siraj Hashmi ihmettelee Twitterissä.

– Tämä on niin söpöä. Aviomieheni inspiroitui Peloton-mainoksesta ja antoi minulle lasten medium-kokoiset housut ja käsin kirjoitetun viestin, jossa todettiin "et hitto vie koske minuun ennen kuin mahdut näihin", Jess Dweck vitsailee

– Peloton-mainos olisi parempi, jos lopussa selviäisi, että hän käytti sitä joka päivä rankkaan treenaamiseen, jotta voisi seuraavan vuonna hakata miehensä, joka osti hänelle joululahjaksi kuntopyörän, Matt Fernandez toteaa.

– Millainen idiootti edes ostaa vaimolleen Peloton-pyörän? Osta hänelle valurautapatoja ja -pannuja. Ne ovat superpainavia, joten hän pysyy hyvässä kunnossa samalla, kun tekee illallista, Jesse Kelly naljailee.

Käyttäjä pilailee mainoksen kustannuksella: "Kiitos, ettet anna periksi minun suhteeni, kulta. Tiedän, että minun pitää tehdä paljon työtä... Lupaan, että korjaan asian. Olet paras aviomies koskaan". Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

– Aion mennä naimisiin Peloton-vaimon kanssa ja antaa hänen tehdä ihan mitä tahansa hän haluaakin, ja leivon hänelle valkosipulileipää joka ilta ja joululahjaksi annan hänelle huivin, Sophia Benoit vannoo.

Ainakin mainos yhdisti ihmiset

Renee Klahrr löysi mainoksesta kuitenkin yhden hyvän puolen.

– Meidän täytyy vaalia asioita, jotka tuovat meidät yhteen kansakuntana ja ihmisinä. Se, että yhdessä vihaamme tätä Peloton-mainosta, on tällainen asia, hän kirjoittaa Twitterissä.

Käyttäjä teki mainoksesta oman versionsa. Se päättyy avioeroon.. Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

Juttua muokattu 4.12.2019 klo 8.14: Lisätty video mainoksesta

Lisää aiheesta
    Mainos
    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja