Jos mies haluaa antaa itsestään kuvan luotettavana ja uskollisena parisuhdetyyppinä, hänen ei kannata laittaa päälleen paitaa, johon on painettu suuri luksusbrändin logo.
Kalliit luksusvaatteet ovat suosittuja erityisesti nuorten keskuudessa, mutta pariutumisen kannalta logot kannattaa piilottaa, vihjaa Personality and Social Psychology Bulletin -tiedelehdessä ilmestynyt tutkimusartikkeli.
Miehen vaatekaapin sisältö viestii muille, olisiko hän uskollinen kumppani vai ei. Erityinen hälytysmerkki ovat garderobista löytyvät paidat, joissa on suuria luksusbrändien logoja.
Amerikkalainen evoluutiopsykologi Daniel Kruger Michiganin yliopistosta kertoo Daily Mailille huomanneensa tutkimuksessaan, että näyttäviä logoja miesten paidoissa pidetään merkkinä epäluotettavuudesta ja uskottomuudesta.
Lue myös: Kehonkielen asiantuntija: Nämä merkit paljastavat, että kumppani pettää
Tutkimus haastaa aiemman käsityksen
Voisi ajatella, että vaatteiden korkean hinnan alleviivaaminen olisi naisille viesti miehen varakkuudesta ja näin ollen kyvystä panostaa jälkeläisiin. Krugerin tutkimus kuitenkin haastaa tämän käsityksen.