Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Mersu-kiho: Sähköakut hakkaamassa vetytekniikan

Sähköautot toimivat akuilla tai vedyllä.
Sähköautot toimivat akuilla tai vedyllä.Lehtikuva
Julkaistu 25.02.2016 21:28

Ruta Kaskeleviciute

ruta.kaskeleviciute@mtv.fi

Sähköautojen teknologiakilpailussa akut näyttävät ottaneen etulyöntiaseman vedystä.

Daimlerin toimitusjohtaja Dieter Zetsche kertoo saksalaislehdelle, että akuista on tullut houkuttelevampi vaihtoehto viime vuosien aikana.

Myös Daimler tekee yhteistyötä molempien teknologioiden kehittämisessä, koska Zetschen mukaan pitkään oli epävarmaa kummalla on johtava rooli alalla.

Sähköakut näyttävät edistyneen kahdella elintärkeällä osa-alueella. Toimitusjohtaja uskoo, että akulla toimivien sähköautojen matkan pituus kasvaa 500 kilometriin ja latausaika lyhenee 20 minuuttiin.

Vetyteknologian ongelmana taas on se, että sitä ei voida vieläkään tuottaa edullisesti. Toisaalta vedyn tankkaaminen on nopeaa.

Saksassa tavoitteena on saada liikenteeseen miljoona sähköautoa vuoteen 2020 mennessä, mutta Zetsche kritisoi, ettei toimia tämän eteen ole tehty riittävästi.

Asiasta kertoivat myös Automotive News ja Tekniikka&Talous.

Lähde: Reuters

Lisää aiheesta:

Sähköautojen toimintamatka saavuttamassa huippunsa? Osa valmistajista keskittyy jo ihan muihin juttuihinMersu lopettaa ladattavien hybridien kehittämisenTiesitkö, että vetyauto jopa puhdistaa ilmaa mennessään? Nyt teknologiasta kiinnostui ikoninen maasturimerkkiToyota käänsi kuin käänsikin kelkkansa: Tulossa tusinan verran täyssähkömallejaMersun emoyhtiö isottelee Teslalle – rakentaa Euroopan suurimman akkutehtaan Ennustus: Sähköautojen vallankumous alkaa 2022 – hinnat romahtavat
AutotMercedes-BenzLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Autot
  • 11:45
    Sähköautot

    Talvi lähestyy: Mitä aloittelevan sähköautoilijan pitää ottaa huomioon?

  • Eilen14:15
    Renkaanvaihto

    Yksi päivä herätti renkaanvaihtajat: "Hyvinkin kovaa tahtia on sen jälkeen vaihdettu"

  • Eilen13:13
    Autoteollisuus

    Patriasta Valmet Automotiven pelastus? Aiesopimus panssariajoneuvojen tekemisestä

  • Eilen08:34
    Liikenne

    Ministeri: Uusien kuskien promilleraja alas

  • to14:11
    Toyota

    Toyota kutsuu Suomessa yli 1 250 autoa tarkastukseen