Mainos

Mediamainonta väheni

Mediamainonnan määrä kääntyi laskuun viime vuoden toisella neljänneksellä.

Suomen Gallup Mainostiedon mukaan mediamainontaan käytettiin viime vuonna 1047 miljoonaa euroa eli kuusi prosenttia vähemmän kuin edellisenä vuonna.

Voimakkaimmin mainonta laski televisiossa ja verkkomediassa. Sen sijaan radiossa ja elokuvissa mainonta lisääntyi.

Suurista mediaryhmistä aikakauslehdet olivat ainoa markkinaosuuttaan kasvattanut ryhmä. Aikakauslehtien markkinaosuus viime vuonna oli 17,7 prosenttia, ja vuosi oli jo yhdeksäs peräkkäinen markkinaosuuden kasvuvuosi.

(MTV3-STT)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.