McDonalds vetää kovaääniset musiikkilelut pois myynnistä

Hampurilaisketju McDonalds keskeyttää musiikkisoittimen sisältävän lastenateriakampanjan Suomessa.

Kampanja keskeytetään musiikkisoittimen äänen kovuuteen liittyneiden asiakaspalautteiden perusteella. Varsinkin Ruotsissa yhtiön asiakkaat ovat olleet huolissaan musiikkilelun äänen kovuudesta.

- Otamme nämä huolet vakavasti, siksi olemme päättäneet keskeyttää kyseisen musiikkisoittimen sisältämän lastenaterian kampanjan Suomessa, McDonalds Oy:n viestintäpäällikkö Heli Ryhänen perustelee.

Yhtiö on välittänyt tiedon asiasta kaikkiin ravintoloihinsa Suomessa.

Hampurilaisketjun mukaan kaikki Happy Meal -lelut käyvät läpi kattavat turvallisuustestit.

Otsikoihin joutuneen soitinlelun on testannut tutkimuslaitos Bureau Veritas. Ryhäsen mukaan musiikkisoittimen äänen kovuus oli testauksen perusteella reilusti alle leluille EU-normien.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat