Madonnan mainos ei sittenkään liian raaka

Poptähti Madonnan ristiriitaisia ajatuksia herättänyt vaatemainos on päässyt läpi Ison-Britannian mainossensuuriseulan.

Madonna teki H&M:n kanssa mainoksen, jossa poptähti tarkkailee nuorta tyttöä, jota kaksi miestä riisuu hyvin kovakouraisin ottein. Englantilainen yleisö piti mainosta liian raakana ja epäili sen kannustavan pedofiliaan. Valitusten vyöry johti mainoksen suurennuslasin alle.

Nyt mainoksia valvovat viranomaiset (Advertising Standards Authority, Asa) ovat päättäneet, että mainos on sovelias näytettäväksi televisiossa. Se on perusteluiden mukaan "taiteellinen". Viranomaiset painottivat myös, että mainoksen näyttelijätär on 24-vuotias ja hän ei pukeudu nuoren tytön vaatteisiin. Arviointipaneeli oli kuitenkin sitä mieltä, että mainosta ei saa näyttää lastenohjelmien mainoskatkoilla.

Katso kohua herättänyt mainos tästä.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat