Laulaja Timo Kojo toimi kohujen pyörteeseen joutuneen Uros-yrityksen "match makerina" Thaimaan markkinoilla, kertoo C Moren tuore Uros-dokumentti.
Suomea aikanaan Euroviisuissakin edustaneen Kojon kerrotaan luoneen suhteita Thaimaan liike-elämään, joten hänen avullaan Uros pyrki luomaan tarvittavat yhteydet GoodSpeed-mokkulan toimintakentän levittämiseksi maahan.
Kojo kertoo, että hänen roolinsa oli osallistua bisnestapaamisiin hyvän ruuan merkeissä.
– Helkkarin hyvin siellä syötiin ja vähän juotiinkin, hän sanoo.
Kun häntä pyydetään kertomaan tarkemmin tapaamisista, Kojo repeää nauruun ja kieltäytyy.
Lue myös: Uroksen pääomistajasta rikostutkinta myös Sveitsissä – STT: Jyrki Hallikaisesta teki rikosilmoituksen yhden prosentin Uros-osuudesta 20 miljoonaa maksanut sijoittaja
Uros-Hallikainen jätti mielikuvan "rehdistä kaverista"
Kyseenalaiseen julkisuuteen joutunut Uros-pomo Jyrki Hallikainen jätti Kojolle mielikuvan rehellisestä ja miellyttävästä miehestä, joka oli suomalaisen rehdin kaverin perikuva. Hän osasi myös vakuuttaa kuulijat asiallaan.
– Tosin kuulin sitten vähän myöhemmin vähän muuta, hän toteaa.
Uutiset Hallikaisen epäillyistä väärinkäytöksistä yllättivätkin konkarimuusikon.
