Laulaja Kojo auttoi kohuttua Uros-firmaa maailmanvalloituksessa: Golf-kentillä paloivat Cohiba-sikarit, mutta sitten puhelin hiljeni

Esittelyssä Uros mobiiliruhtinaan tarina 3:10
Katso videolta dokumenttisarjan esittely.

Laulaja Timo Kojo toimi kohujen pyörteeseen joutuneen Uros-yrityksen "match makerina" Thaimaan markkinoilla, kertoo C Moren tuore Uros-dokumentti.

Suomea aikanaan Euroviisuissakin edustaneen Kojon kerrotaan luoneen suhteita Thaimaan liike-elämään, joten hänen avullaan Uros pyrki luomaan tarvittavat yhteydet GoodSpeed-mokkulan toimintakentän levittämiseksi maahan.

Kojo kertoo, että hänen roolinsa oli osallistua bisnestapaamisiin hyvän ruuan merkeissä.

– Helkkarin hyvin siellä syötiin ja vähän juotiinkin, hän sanoo.

Kun häntä pyydetään kertomaan tarkemmin tapaamisista, Kojo repeää nauruun ja kieltäytyy.

Uros-Hallikainen jätti mielikuvan "rehdistä kaverista"

Kyseenalaiseen julkisuuteen joutunut Uros-pomo Jyrki Hallikainen jätti Kojolle mielikuvan rehellisestä ja miellyttävästä miehestä, joka oli suomalaisen rehdin kaverin perikuva. Hän osasi myös vakuuttaa kuulijat asiallaan.

– Tosin kuulin sitten vähän myöhemmin vähän muuta, hän toteaa.

Uutiset Hallikaisen epäillyistä väärinkäytöksistä yllättivätkin konkarimuusikon.

Sikareita golfkentillä ja radiohiljaisuus

Kojo muistelee, ettei varakas liikemies pihtaillut pienissä asioissa.

– Me polteltiin Jyrkin Cohiba-sikareita, ja niitä meni. Sillä oli laatikko aina mukana, esimerkiksi golf-autosta. Se teki kyllä kieltämättä vaikutuksen, Kojo muistelee.

Sen hän kuitenkin muistaa, että kun hänen apuaan ei enää tarvittu, vähenivät myös yhteydenotot.

– Yhtäkkiä rupesivat hiljenemään nämä soitot ja sitten me oltiin ihmeissään, että ”what’s going on”. Senpä jälkeen en ole muuten kuullut kaverista mitään, Kojo kertoo.

C Moren uusi alkuperäisdokumenttisarja Uros – mobiiliruhtinaan tarina on katsottavissa C More -suoratoistopalvelusta 25. toukokuuta lähtien.

Lue myös:

    Uusimmat