Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Läpimurto dieselmoottoreiden kehityksessä? Myrkylliset päästöt romahtivat radikaalisti

2:22Porilainen Kari toteutti unelmansa ja osti hämmästyttävän menopelin
Julkaistu 23.07.2018 15:41

Ville Järveläinen

Osallisuudesta Volkswagenin päästöhuijaukseen epäilty Bosch on pyrkinyt kehittämään aiempaa puhtaampia dieselmoottoreita – ja viimeisimpien tietojen mukaan tehnyt hyvää työtä.

Pääkuvan video

Porilainen Kari toteutti unelmansa ja osti hämmästyttävän menopelin

Automotive Newsin mukaan Bosch on onnistunut kehittämään Volkswagen Golf GTD:n dieselmoottoriin pakokaasujen puhdistusjärjestelmän, jonka ansiosta moottori alittaa sekä nykyiset että tulevat typenoksidien päästörajat.

Boschin mukaan se on integroinut katalysaattorin aivan hiukkassuodattimen viereen, minkä ansiosta katalysaattorin lämpötila pysyy riittävän korkeana typenoksidien tehokkaan vähentämisen kannalta. Optimilämpötila on noin 200 astetta.

Euro 6 -standardin mukaisen dieselmoottorin typenoksidipäästöt saavat olla korkeintaan 80 milligrammaa kilometrillä. Bosch kertoo uuden järjestelmän pudottaneen päästöt vain 13:een milligrammaan kilometrillä.

Boschin ratkaisu voisi olla valmis markkinoille 2–3 vuoden päästä.

Lisää aiheesta:

Uudet päästömittaukset yllättävät: Lähes kaikki diesel-autot yhä liian saastuttaviaViime hetken läpimurto? Yksinkertainen ratkaisu voi vähentää dieselauton päästöjä 98 prosentillaMazda ei ole hylkäämässä polttomoottoreita – kehitti mullistavan bensakoneen, josta muut vain haaveilevatKoeajossa todistettavasti puhdas diesel – tällä tekniikalla päästöt reilusti alle rajojenLopun alkua: Volvo lopettamassa uusien dieselmoottoreiden kehittämisenVideo: Volkswagenilta yllättävä korjausehdotus – pala muovia ja ohjelmistopäivitys
AutoteollisuusPäästötAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Autoteollisuus
  • 31.10.13:13
    Patria

    Patriasta Valmet Automotiven pelastus? Aiesopimus panssariajoneuvojen tekemisestä

  • 24.9.17:20
    Uusikaupunki

    Yle: Syy Valmet Automotiven suuriin neuvotteluihin selvisi, Mersujen tuotanto loppuu

  • 22.9.14:57
    Romutuspalkkio

    Tällainen on auton hankkimiseen kannustava uusi romutuspalkkio – arvo jopa 2 500 euroa

  • 21.9.07:35
    Kuluttajariidat

    Kuluttaja osti käytetyn Mersun vuonna 2022 – ilmoitti viasta yli kaksi vuotta myöhemmin ja vaati kaupan purkua

  • 7.9.19:09
    Kuluttajariidat

    Kuluttaja osti käytetyn Bemarin, joka hajosi jo kotimatkalla – Kuluttajariitalautakunta ei suosittanut hyvitystä kuluista