Puhdasta, ympäristöystävällistä, kevyttä, gluteenitonta, antibiootitonta ja salmonellavapaata. Siinä seksiä tihkuva lista suomalaisen ruuan ja juoman myyntivalteista maailmanmarkkinoilla, kirjoittaa MTV:n toimittaja Tapio Nurminen kommentissaan.
Sen, että maku edellä mennään, suomalaisen ruokakulttuurin vientimarkkinoija muistaa yleensä sanoa viimeisenä. Jos ylipäätään muistaa.
Oikeastaan se ei sopinut kuvaan. Ei oikeastaan ollenkaan.
Hollannin maatalousministeri Carola Schouten tuli tervehtimään kollegaansa, Grüne Woche -messujen partnerimaan Suomen ministeriä Jari Leppää (kesk) oikein torvisoittokunnan kanssa. Meno oli niin irtonainen, että Leppä intoutui tekemään muutaman näyttävän tanssipyörähdyksen hollantilaisministerin kanssa.
Jotakuinkin siihen loppui riemu ja rallatus maailman suurimpien ruokamessujen Suomen osastolla. Sen jälkeen palattiin asiaan. Suomalaiseen yltiöterveelliseen ja ultrapuhtaaseen ruokaan ja juomaan.
Taustalla soivat suomalaiset melankoliset iskelmät viileän jazzillisina sovituksina. Silloin, kun soivat.

