Pistokehybrideissä on paljon hyvää etenkin paperilla. Passatin sähköä hyödyntävä versio osoittautuu järkeväksi ja taloudelliseksi myös arkiajossa.
Tykkäsimme
- Suorituskyvystä
- Tiloista
Emme tykänneet
- Vaihteiston toiminnasta liikkeellelähdöissä
- Polttomoottorin karkeasta äänestä
Hinta alkaen 49 292 €
Koeajoauto 57 543 €
Toistetaan sama asia jälleen kerran: pistokehybridit ja sähköautot ovat kovassa huudossa. Suomen päästöperusteisessa autoverotuksessa sähköä hyödyntävät autot saavat etua, vaikka kalliimman tekniikan vuoksi ne eivät kokonaishinnaltaan olekaan erityisen edullisia. Isojen perheautojen kuten Passatin luokassa hybridimalli on kuitenkin hinnaltaan varsin lähellä hyvin varusteltuja polttomoottorimalleja.
Volkswagenin sähköä hyödyntävä hybridimallisto täydentyi keväällä Passatin GTE-versioilla. Voimalinja perustuu samaan tekniikkaan kuin Golf GTE:ssä. Polttomoottorina siis toimii 1,4-litrainen bensaturbo, sähkömoottori sijaitsee vaihteiston kuorien sisällä ja voima välitetään eteenpäin kuusiportaisen kaksoiskytkinvaihteiston kautta.

