Toyota Auris ei ole kaikkein jännittävin perheauto markkinoilla. Silti se sopii todella hyvin todella monelle.
Tykkäsimme
- Edullisesta ajettavuudesta
 - Tiloista
 - Käytännöllisyydestä
 
Emme tykänneet
- Äänieristyksestä
 - Vanhanaikaisesta näytön grafiikasta
 
Hinta alkaen 21 837 €
 Koeajoauto 30 209 €
Toyota Auriksen menestyksen salaisuus lienee sen hyvässä itsetunnossa. Auton identiteettiä ei ole yritetty väkisin taivuttaa tyylikkäämmäksi, jolloin se palvelee suoraviivaisesti arjen käyttöautona. Auriksen kulmakivinä ovat yksinkertaiset perusasiat: käytännällisyys, edullinen käytettävyys ja hyvä maine luotettavuudessa.
Auriksesta tekevät käytännöllisen sen hyvät tilat neljälle, tiukasti viidelle aikuiselle, sekä toimivat tavaratilat. Hallintalaitteet ovat selkeät, säätimiä on riittävästi esillä ja asettelu on loogista. Näytön grafiikka on osittain niin vanhanaikaista, että se on jo retrohenkistä Sama pätee myös järjestelmän nopeuteen, sillä välillä kosketukseen reagointia saa odotella tovin jos toisenkin. Materiaaleissa on käytetty runsaasti muoviosia, mutta laatuvaikutelma ja viimeistely ovat silti kohtuullisen hyvällä tasolla.
Galleria
Huoleton sähkömoottori tuo mukavaa hiljaisuutta liikkeellelähtöihin ja kaupunkiajoon. Hybriditekniikka mahdollistaa myös edulliset ajokilometrit. Hiljaisuus tosin loppuu polttomoottorin pärähdettyä käyntiin. Etenkin kiihdytyksissä melutaso nousee kovaksi CVT-vaihteiston päästäessä bensamoottorin valloilleen. Rauhallisessa ajossa voimalinjan toiminta on kokonaisuudessaan hienostunutta ja siinä tuntuu Toyotan pitkä kokemus juuri hybridivoimalinjojen rakentamisesta.
