Lamborghinit tunnetaan nelivedostaan, mutta aina välillä italialaiset antavat taistelusonniensa laukata vähän vapaammin. Takavetoiset erikoisversiot ovat malliston harvinaisuuksia.
Tykkäsimme
- järjetön hauskanpitolaite
Emme tykänneet
- järjetön muuten kuin hauskanpitolaitteena
Helppoa kuin heinänteko – sivuluisussa ajaminen uudella Huracanin 580-2-erikoisversiolla nimittäin. Ajoasetuksista valitaan urheilullinen ajotila, kaasu painetaan mutkassa pohjaan ja kuski tekee vastaohjauksen – lopusta vastaavat auton järjestelmät. Hauskaa, mutta jotenkin synteettistä; kuten tietokoneen ohjaamalta järjestelmältä voi odottaakin.
Todella hauskaksi meno muuttuu vasta silloin, kun kuski kytkee kaikki ajonhallintajärjestelmät pois päältä. Auton tiellä pitämisestä vastaavat nyt vain kuskin jalat ja kädet. Sivuluisut muuttuvat astetta leveämmiksi. Sonni potkii villimmin. Kone ja ihminen. Yhteistyössä. Kuski nauttii, kone tottelee. Tämä auto on kuin tehty tätä varten. Voimansiirto toimii kuin unelma, isot vaihteenvalitsimen vivut ovat kuin tyrkyllä rattia puristavien käsien takana.
Huracan on ilman ajonvakautustakin yllättävän helppo ajettava. Sen liikkeet ovat helposti hallittavissa äärirajoilla, ja auto myös varoittaa selvästi, kun rajat ovat ylittymässä. Keskimoottoriset autot ovat parhaimmillaan todellisia namupaloja.




