Mitä tehdä, kun mikään ei tunnu enää miltään? Silloin kannattaa tehdä jotain niin rajua, että taatusti tuntuu. Kysymys vain kuuluu, onko se sen arvoista?
Tykkäsimme
- voima puhuu ja asfaltti on rullalla
- 0-200 km/h 8,3 sekunnissa
- upeista pakoäänistä
- härskistä ulkonäöstä
Emme tykänneet
- ahtimen vihellys sotkee tuttua äänimaailmaa
- tuningin olisi voinut ulottaa muuallekin kuin pelkästään moottorin, pakosarjaan ja vanteisiin
Vedän pari kertaa ratin kehällä olevaa vaihdevipua, ja kaksoiskytkinvaihteisto vaihtaa nopeasti pienempää silmään. Sanon ave maria ja terve – ja survaisen kaasun pohjaan. Puristan tahattomasti rattia hieman tiukempaan kuin olisi tarve. Edessä on kuitenkin suora ja kuiva tie.
Lambon V10 ärähtää. Renkaat sutaisevat hieman kylmällä asfaltilla, ja sitten selkä painuu kuppi-istuinta vasten kuin joku olisi potkaissut minua rintaan. Tai vatsaan, sillä siellä muljahtaa jokin. Ei olisi pitänyt juoda tuplaespressoa tyhjään vatsaan…
Kun yhä useampi autonvalmistaja on käynyt lisäämään ahtimia autojensa moottoreihin, Lamborghini on pysytellyt uskollisena vapaasti hengittävien moottorien koulukunnan kannattajana. Sonni on sonni vain silloin, kun se on vapaa. Tämä on jättänyt mukavasti tilaa erilaisille pajoille tehdä omia virityksiään.










