Astuessaan Maybachin takapenkille ulkomaailman ikävyydet unohtuvat. Nyt olemme todellisen ylellisyyden äärellä.
Hinta alkaen 238 256 €
Koeajoauto 316 734 €
Tämä koeajo kuuluu aloittaa takapenkiltä. Oikea takaovi aukeaa ja Mercedes-Maybachin takatilat kutsuvat kauniissa valaistuksessaan. Sisäänkäynti on helppoa leveän takaoven ja riittävän jalkatilan ansiosta. Ovi sulkeutuu hiljaa imutoiminnon varmistaessa, ettei ovia tarvitse paiskoa. Tämän jälkeen monisäätöisellä ja pehmeällä takapenkillä voi irrottautua täydellisesti ympäröivästä maailmasta.
Tämä antaakin sopivasti hetken mennä ajassa taaksepäin. Merkkinä Maybachin historia ulottuu aina viime vuosisadan alkuun. Yhtiön perusti Daimlerilla teknisenä johtajana toiminut Wilhelm Maybach vuonna 1909 poikansa kanssa. Alkuun yhtiö keskittyi vain raskaiden polttomoottorien kehittämiseen muun muassa ilmalaivoihin ja ensimmäisen maailmansodan aikaan lentokoneisiin.
1920-luvulla Maybach valmisti ensimmäiset omat autonsa. Nämä autot ovat aikansa klassikoita ja ainoita Maybach-merkkisiä autoja, sillä toisen maailmansodan syttyessä tuotanto keskittyi jälleen sotakoneiston voimanlähteisiin. Autotuotantoa ei enää käynnistetty uudelleen, ja merkki päätyi 1960-luvulla silloisen Daimler-Benzin omistukseen. Tämän jälkeen Maybach teki joitakin yksittäisiä, joskin Mercedeksen merkkiä kantaneita kappaleita S-sarjan autoista.
Daimler alkoi herätellä merkkiä hiljaiselosta 1990-luvun lopulla. Valmistaja esitteli vuoden 1997 Tokion autonäyttelyssä konseptiauton tulevasta luksusmallista, joka tuli markkinoille lopulta vuonna 2002 kahtena koriversiona, Maybach 57 ja 62, missä numerot kuvastavat auton pituutta desimetreinä. Tämä S-sarjan Mercedekseen perustunut malli ei koskaan päässyt lähellekään myyntitavoitteitaan, ja kyseisen auton tuotanto lopetettiin vuonna 2012.




