Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Katrina kirjoitti negatiivisen arvostelun nettiin – hotelli lähetti laskun: "Koen, että minua rangaistaan, koska olin rehellinen"

Kuvituskuva.
Kuvituskuva.COLOURBOX
Julkaistu 20.12.2017 18:29

MTV LIFESTYLE

Hotelli lähetti laskun asiakkaalle, joka kirjoitti siitä huonon arvostelun.

Katrina Arthur vietti aviomiehineen yön hotellissa vuonna 2016. Paikka näytti nettisivun perusteella mukavalta, mutta Arthur oli kokemukseen tyytymätön.

Ongelmat alkoivat heti parin saapuessa kohteeseen.

– Se oli painajainen. Huone oli hoitamaton ja näytti siltä, ettei sitä ole siivottu sen jälkeen, kun edelliset ihmiset lähtivät. Tarkistimme lakanat ja löysimme karvoja ja likaa, Arthur kuvailee The Indy Channel -sivustolle.

Hänen mukaansa huone myös haisi viemäriltä, ilmastointi ei toiminut ja vedenpainekin oli surkea.

– Emme nähneet ketään, kelle voisimme puhua (asiasta), joten päätin soittaa numeroon, joka menee respaan, ja se yhdistyi automaattisesti lakimiehelle, tai jotakin sellaista outoa. Minun piti oikeasti siivota huone itse, Arthur sanoo.

"Halusin ihmisten tietävän, etteivät he tuhlaisi rahojaan"

Parin palattua kotiin hotelli lähestyi Arthuria sähköpostilla, jossa toivoi häneltä nettiarvostelua hotellista. Arthur tarttui tarjoukseen eikä säästellyt sanojaan.

– Olin rehellinen. Halusin ihmisten tietävän, etteivät he tuhlaisi rahojaan, koska tiedän, että ihmiset säästävät rahaa erityistilanteisiin.


Arvostelun jättämisen jälleen hotelli laskutti naiselta 350 dollaria. Arthur kertoo myös saaneensa oikeustoimilla uhanneen kirjeen hotellin lakimieheltä.

– Se pelotti minut kuoliaaksi, Arthur kuvailee.

Arthur on tehnyt hotellista valituksen oikeuskanslerille. Hotellia vastaan on nostettu syyte.

– Koen, että minua rangaistaan, koska olin rehellinen, eikä se ole mielestäni reilua, Arthur kommentoi.

Vuosien 2015–2016 välillä hotelli oli ottanut käyttöön säännön, jonka mukaan se saisi laskuttaa huonon arvostelun antaneilta asiakkailta 350 dollaria. Säännöstön mukaan hotelli laskuttaa asiakasta, joka löytää hotellista vikaa, ei anna hotellin korjata asiaa ja parjaa hotellia sitten myöhemmässä arvostelussaan.

Säännös löytyy vain hotellin nettisivulta, seitsensivuisen dokumentin sivulta kaksi. Dokumenttia ei annettu hotelliin saapuvalle asiakkaille, eikä sitä löytynyt huoneista. Säännöksestä ei mainittu arvostelua pyytävässä sähköpostissakaan.

Indy Channel RTV6:n tutkivan journalismin yksikkö Call 6 yritti saada hotellin omistajia kommentoimaan, mutta turhaan.

Lähde: Wric.com, Theindychannel.com

***

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lisää aiheesta:

Nainen varasi viime hetkellä Airbnb-kämpän Balilta – varoittaa nyt hätäilyn seurauksista: "Ensi kerralla aion olla tarkempi"Hotellissa seitsemän vuoden ajan työskennellyt Justin paljastaa asiat, joita asiakkaan ei koskaan pitäisi tehdä: "Olen nähnyt aivan kaikki tavat..."Äiti ja tytär varasivat "luksushotellin" netissä – karu totuus paljastui vasta paikan päällä: "Tällaista kokemusta emme halua kellekään"Kymmenet lokit aiheuttivat täystuhon miehen hotellihuoneessa – pepperonista alkunsa saanut tapahtumasarja johti 17 vuoden porttikieltoonMorsian sai järkyttävän viestin jälkiruokafirmalta: ”Toivomme, että hääsi epäonnistuvat”Äiti raivostui: Ei saanut pumpata rintamaitoa hotellin tiloissa
MatkailuMitä ihmettä?Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Matkailu
  • ti21:10
    Venezuela

    Suomen ulkoministeriö kehottaa välttämään Venezuelaa – samaan aikaan maa Trumpin tähtäimessä

  • ma18:59
    Lentokentät

    Päätön matkustustrendi leviää sosiaalisessa mediassa – uskaltaisitko kokeilla?

  • 28.11.09:39
    Lääketiede

    Tästä terveysseikasta matkailijoiden olisi hyvä olla tietoinen: "Kukaan ei tiedä kantavansa sitä"

  • 27.11.17:39
    Yhdysvallat

    FBI:n johtaja: Washingtonin ampumista tutkitaan terroritekona – tämä epäillystä tiedetään

  • 26.11.19:25
    Mitä ihmettä?

    Karl lähti kävelemään 27 vuotta sitten – maailma kohta kierretty: "Idea lähti huonosta vedosta"