B-ryhmä on erottamaton osa rallin MM-sarjan historiaa. MTV Katsomossa on julkaistu aihetta käsittelevä dokumentti Riding Balls of Fire – The Wildest Years of Rallying, joka valaisee paitsi sitä, mikä kyseisestä aikakaudesta teki niin ainutlaatuisen, myös sitä, miksi superautot tulivat tiensä päähän.
Audin suomalaiskuljettajan Hannu Mikkolan vuonna 1981 Ruotsissa saavuttama ykkössija on historian ensimmäinen MM-rallivoitto nelivetoautolla. Tästä käynnistyi vääjäämätön muutos.
Lancia voitti kaksivetoisella 037:llä valmistajien maailmanmestaruuden vielä 1983, mutta tämän jälkeen valtikka siirtyi pysyvästi nelivetoautoille. Yksittäisissä kisoissa, varsinkin asfaltilla, kaksivetoiset pystyivät tekemään kiusaa hieman pidempään.
LUE MYÖS: Juha Kankkusen autosta löytyi kaksi sormea – nämä karmivat hetket mullistivat MM-rallin: "Ilman sitä kukaan ei olisi uskaltanut"
Soralla nelivetojen ylivoimaa uhmasi 1980-luvulla pisimpään Toyota, joka oli kuin kotonaan varsinkin Afrikassa ajetuissa, olosuhteiltaan erittäin vaativissa osakilpailuissa.
– Euroopan autopedot tunsivat olonsa epämukavaksi savannilla. B-ryhmän huippumodernit autot eivät juuri menestyneet Afrikassa. Se ei vain ollut niiden maailmaa,

