B-ryhmä on erottamaton osa rallin MM-sarjan historiaa. MTV Katsomossa on julkaistu aihetta käsittelevä dokumentti Riding Balls of Fire – The Wildest Years of Rallying, joka valaisee paitsi sitä, mikä kyseisestä aikakaudesta teki niin ainutlaatuisen, myös sitä, miksi superautot tulivat tiensä päähän.
B-ryhmän turvallisuudesta alettiin olla huolissaan viimeistään siinä vaiheessa, kun Lancian italialaiskuljettaja Attilio Bettega kuoli Korsikalla sattuneessa ulosajossa toukokuussa 1985 ja Peugeot'n Ari Vatanen selvisi vain täpärästi elossa omasta ulosajostaan kolme kuukautta myöhemmin Argentiinassa.
Lopullinen niitti superautojen aikakaudelle oli Henri Toivosen kuolemaan johtanut ulosajo Korsikalla 2. toukokuuta 1986, mutta sekään ei välttämättä olisi johtanut B-ryhmän lopettamiseen ilman sitä, mitä oli tapahtunut kaksi kuukautta aiemmin Portugalissa.
Tuohon aikaan ei ollut lainkaan tavatonta, että erikoiskokeiden varret olivat täynnä ihmisiä, sillä ralli oli jopa suositumpaa kuin F1. Mutta mitä enemmän lajin pariin hakeutui uusia ihmisiä, sitä enemmän oli myös ei-toivottuja lieveilmiöitä.
Yksi niistä oli 80-luvulla se, että ihmiset seisoivat aivan liian lähellä tietä – usein jopa keskellä sitä – ja vetäytyivät penkalle vasta juuri ennen auton tuloa. Vuonna 1986 Portugalissa ihmisiä oli aivan liikaa, eikä kukaan pystynyt pitämään heitä aisoissa.
Kaksinkertainen maailmanmestari vältti rallin ensimmäisellä erikoiskokeella täpärästi osuman tien yli juosseeseen katsojaan. ei ollut hetkeä myöhemmin yhtä onnekas, vaan törmäsi kameramieheen, joka seisoi mutkan ulostulossa tiellä, koska missään muualla ei ollut tilaa. Kameramieheltä murtui tilanteessa luita.

