Epätietoisuus uuden auton kaskovakuutuksen voimaanastumisen ajankohdasta piinaa hirvikolariin joutunutta naista.
Oululainen Jenna joutui taannoin hirvikolariin Pulkkilassa. Vaikka auto menikin pahasti ryttyyn ja hirvi menetti henkensä, selvisi Jenna itse rajusta rysäyksestä pelkillä naarmuilla.
Tapaus on aiheuttanut paljon ylimääräistä stressiä ja huolta, sillä vaikka kolarista on kulunut jo kaksi viikkoa, ei Jennalla ole vieläkään tietoa vakuutusyhtiön korvauksista.
Jenna oli ostanut ohjastamansa Audi Q7 -katumaasturin jyväskyläläisestä autoliikkeestä vain paria tuntia aiemmin, mutta yllättäen vakuutusyhtiökään ei tiennyt ensin, oliko autolle otettu vakuutus voimassa.
LUE MYÖS: Stiina ajoi anoppi kyydissään kohti Kiuruvettä, kun vastaantulevien kaistalla vilahtivat valkeat jalat: ”Tuntui, että maailma pysähtyi”
Autolle otettiin heti laaja kasko
Vaurioitunut Audi hinattiin kolaripaikalta Ouluun.
Vaikka automyyjä laittoi Audille voimaan laajan kaskon ennen kuin Jenna ajoi sen ulos liikkeestä, ei siitä ole toistaiseksi ollut iloa, vaikka aluksi asiat vaikuttivatkin sujuvan sutkakkaasti.
Heti kolaria seuranneena päivänä Jenna nimittäin sai korjausarvion ja tiedon, että sama arvio oli toimitettu myös hänen vakuutusyhtiöönsä. Vakuutusyhtiö ilmoitti ensin, että auto menisi lunastukseen, mutta myöhemmin päätös muuttui mahdolliseksi lunastukseksi.
– Olemme soitelleet vakuutusyhtiöön, mutta sieltä ei suostuta kertomaan, mistä kiikastaa. Sijaisautoa emme saa, koska vakuutus ja auto ovat liikkeen nimissä, eivätkä vielä virallisesti meidän, Jenna kertoo MTV Uutisille.
