Brittivalmistaja esitteli keväällä uuden keskikokoluokan XE:n. Valmistajan ensimmäinen katumaasturi F-Pace on myös esitelty yleisölle ja nyt on vuorossa XF:n toinen sukupolvi.
Jaguarilla on kova uudistumistahti päällä. Keväällä esitellyn kokonaan uuden XE:n myötä myös uusi Ingenium-moottoriperhe sai ensi-iltansa. Samoja moottoreita käytetään myös konsernisisar Land Roverin uusimmassa Discovery Sportissa.
Toisen sukupolven XF hyödyntää perusrakenteessaan alumiinia ja muita kevyitä materiaaleja. Edeltäjäänsä verrattuna painoa on pudonnut parhaimmillaan 190 kiloa, ja uusi XF on valmistajan mukaan luokkansa kevyin auto. Omamassan pieneneminen on aina hyödyksi ajettavuuden sekä kulutuksen kannalta. Lisäksi korin jäykkyys on parantunut 28 prosentilla ja painonjakauma on lähellä hyväksi todettua 50:50-suhdetta.
Ulkomitoiltaan auto on seitsemän millimetriä edeltäjäänsä lyhyempi ja kolme milliä matalampi. Akseliväli on kuitenkin pidentynyt 51 millimetriä, minkä myötä myös sisätilat ovat parantuneet huomattavasti edeltäjäänsä verrattuna.
Galleria
Uusista nelisylinterisistä Ingenium-moottoreista tulevat tarjolle 163 ja 180 hevosvoimaiset versiot 2-litraisesta dieselistä. Näiden moottorien parina toimii uusi ZF:n kanssa yhteistyössä kehitetty 6-portainen manuaalivaihteisto tai niin ikään ZF:ltä peräisin oleva 8-portainen automaattivaihteisto.
Hienostuneempaa moottorivaihtoehtoa etsiville on tarjolla 3,0-litrainen V6 diesel, joka tarjoaa päivitysten myötä 300 hevosvoimaa ja vahvan 700 newtonmetrin väännön. Aluksi tehokuninkaan paikalta löytyy mekaanisesti ahdettu 3,0-litrainen ja 380-hevosvoimainen V6, joka on samalla malliston ainoa diesel. Molempien V6-moottoreiden yhteydessä vaihteistona on aina 8-portainen automaatti.

