Jaguar XF:n olemusta voi nyt ehostaa R-Sport-varustetasolla.
Tykkäsimme
- tyylikkäästä korisarjasta
- tukevista istuimista
Emme tykänneet
- pintakovasta jousituksesta
- dieselin raksutuksesta
Nykyinen Jaguar XF tuli markkinoille jo vuonna 2007, joten mallisukupolvi alkaa lähestyä loppuaan. Piristääkseen myyntiä autoon on tullut tarjolle Business-paketit ja R-Sport-malliversio, joka tuo mukavan lisäruiskeen kissapedon ulkonäköön.
Ulkoisesti sporttimallin tunnistaa muun muassa uudelleen muotoillusta maskista, puskurista ja helmalevikkeistä. Lisämaustetta on haettu myös mustaksi maalatuilla vanteilla. Kyseessä on siis vastaava paketti kuin esimerkiksi BMW:llä M-Sport tai Audilla S-line.
Moottori ja alustarakenne ovat samat kuin perusmallissa, joten uudistukset rajoittuvat visuaaliselle puolelle. Sisätiloista R-Sport-malliversion tunnistaa tukevista nahka/alcantara-jakkaroista ja kolmipuolaisesta urheiluohjauspyörästä. Pienistä päivityksistä huolimatta sisätiloissa malli- ikä alkaa näkyä. Näytöt ovat grafiikaltaan vanhoja ja kojelaudan muotoilu on aikansa elänyt. Etenkin jos autoa vertaa hiljattain lanseerattuun pikkuveli XE:hen.