Taloussanomat: Osa Elisan puhelinmyyjistä valehteli järjestelmällisesti asiakkaille – "Pyydämme anteeksi"

Osa Elisan puhelinmyyjistä on valehdellut järjestelmällisesti asiakkaille yrittäessään myydä lisänopeutta Elisan taloyhtiökohtaisiin laajakaistoihin, kertoo Taloussanomat.

Elisan kuluttajaliiketoiminnasta vastaava johtaja Jukka Lehto pyytää tapahtunutta anteeksi lehdessä

– Pyydämme anteeksi asiakkailtamme. Olemme toimineet arvojemme vastaisesti, Lehto sanoo.

Taloussanomien mukaan Elisan työntekijät ovat käyttäneet myyntipuhetta, jossa aluksi kerrotaan taloyhtiöstä tulleen valituksia hidastelevasta kaistasta. Valituksia ei kuitenkaan oikeasti ole tullut. Tämän jälkeen myyjä on tarjonnut kokeilujaksolle nopeampaa yhteyttä, joka muuttuu pian maksulliseksi.

Elisa kertoi alustavan selvityksen jälkeen Taloussanomille, että kyseisenlaista myyntipuhetta käytettiin Elisan telemarkkinointia tekevän tytäryhtiön Enia Oy:n Pohjois-Suomen myyntiyksikössä, joka toimii koko Suomessa.

– Siellä yksi myyjä keksi tämän ja se levisi hänen lähiympäristöönsä. Siellä on parikymmentä myyjää. Onko sitten viisi tai kymmenen tai näin, Lehto sanoo lehdelle.

Lue myös:

    Uusimmat