Suomalaisten teleoperaattoreiden kilpailu asiakkaista sai kuluneella viikolla ennennäkemättömiä piirteitä, kun järisyttävän halpojen liittymien lisäksi tiskiin lyötiin 40 euron lahjakortteja.
Monet hieraisivat silmiään, kun Telia julkisti viime viikolla Singles' Dayn huiman erikoistarjouksensa. Perinteisesti 29,9 euroa maksavaa L -pakettia myytiin 11 euron kuukausihintaan, 11 kuukauden ajaksi.
MTV:n haastattelema Telian kuluttajaliiketoiminnan johtaja Heli Partanen ei paljasta kuinka moni tarttui tähän erikoistarjoukseen. Hän kuitenkin kertoo, että kampanjaan oltiin tyytyväisiä.
– Otettiin kiinni tästä kansainvälisestä Single's Day-ilmiöstä. Tämä erikoistarjous oli voimassa yhden päivän, Partanen kertoo.
– Olimme tyytyväisiä kampanjaan ja siihen, miten se levisi erityisesti sosiaalisessa mediassa. Emme markkinoineet kampanjaa hirveästi.
Muilla suomalaisilla teleoperaattoreilla ei ollut kyseisenä päivänä näin hurjia liittymätarjouksia. Asiaan saatiin kuitenkin muutos kuluneen viikon torstaina, jolloin Telian tarjoukseen tarttuneet asiakkaat saivat MTV:n tietojen mukaan vastaavanlaisen liittymätarjouksen sekä teleoperaattori Elisalta että Dna:lta.
Vielä hurjemmaksi taistelun asiakkaistaan laittoi Elisa, joka tarjosi liittymää vaihtamassa olleille asiakkailleen 40 euron S-ryhmän lahjakorttia, mikäli he jäisivät Elisan asiakkaaksi. MTV:n haltuunsa saaman tarjousviestin mukaan kyseinen tarjous oli henkilökohtainen, eli aivan kaikille lahjakortteja ei jaeltu.


