Jalkapallohuuma herätti sponsoreiden kiinnostuksen. Tämä hyödyttää suoraan suomalaisia seurajoukkueita.
Veikkausliiga kertoo saaneensa yhteistyökumppaneikseen kaksi uutta kansainvälistä sponsoria, Unileverin Rexona-brändin ja autovuokraamo Sixtin.
Samalla se ilmoitti mediakumppanuuden jatkumisesta Sanoman kanssa. Veikkausliigan pelien kotimaan lähetysoikeudet jatkuvat Nelosella kaudelle 2022 saakka.
Uudet yhteistyökumppanuudet tulevat näkymään sekä ottelutapahtumissa että niiden ulkopuolella, erityisesti digitaalisissa kanavissa.
Aiemmin syksyllä uudeksi kumppaniksi ilmoitettiin kuopiolainen panimo Rock Paper Scissors Brewing Co.
Yhteistyö- ja mediasopimusten tarkkoja summia ei avata, mutta niiden avulla Veikkausliigan katto-organisaatio voi kasvattaa seurajoukkueiden saamaa tulovirtaa.
– Tulevien vuosien kasvupotentiaali näyttää todella hyvältä, kertoo Veikkausliigan toimitusjohtaja Timo Marjamaa.
Suomalainen jalkapallo on Marjamaan mukaan saanut potkua miesten maajoukkueen marraskuussa varmistamasta EM-kisapaikasta.
